Neadekvatna odmorišta na autocestama: Kamioni su parkirani na opasnim mjestima!

Prema službenim podacima, u Njemačkoj trenutno nedostaje više od 20.000 parkirnih mjesta za kamione

Potreba za tranzitom roba raste, a infrastruktura ostaje ista. Više od 20.000 parkirnih mjesta za kamione nedostaje na servisnim područjima duž autocesta u Njemačkoj. Kamioni su stoga često parkirani u zoni zabrane zaustavljanja. Test Njemačkog autokluba (ADAC) zorno pokazuje koliko je kamiona nepropisno parkirano između 22 sata i ponoći.

Provjerena su parkirališta na ukupno 96 objekata. Rezultat: kamioni su bili parkirani na vrlo opasnim ulaznim i izlaznim područjima ili na bankini autoceste na gotovo svakom drugom odmorištu. Na 86 odmorišta kamionima je ili potpuno zabranjeno zaustavljanje ili parkiraju na mjestima koja za njih nisu odobrena. Parkiranje izvan označenih područja bilo je norma. Samo na jednom objektu nije bilo ilegalnih parkiranih kamiona (Lüneburger Heide West, A7, Donja Saska).

Stanje parkiranja zabilježili su testeri na objektima u tri različita vremena: u 22 sata, 23 sata i ponoć. Objekti su obično bili puni do 22 sata. Razlikovala su se tri različita prekršaja parkiranja ovisno o stupnju opasnosti: kamioni koji su bili parkirani izvan označenih parkirnih mjesta, primjerice u traku između parkirališnih mjesta za kamione (na 92 ​​od 96 objekata); kamioni koji su bili parkirani na mjestima koja za njih nisu predviđena, primjerice u prostoru za automobile (86 od 96 objekata) i kamioni koji su bili parkirani izvan servisnog prostora, na ulaznim i izlaznim trakama ili na zaustavnom traku. To je bio slučaj u 46 od 96 objekata.

Za vozače kamiona, koji su dužni pridržavati se redovitih odmora, manjak parkirnih mjesta predstavlja veliki teret, dok za ostale sudionike u prometu kamioni koji su nepropisno parkirani predstavljaju veliki sigurnosni rizik. Zbog toga se često događaju ozbiljne nesreće.

Preporučuje se hitno proširenje i obnova mjesta za parkiranje kamiona duž autocesta. Postojeća i nova odmorišta također bi trebala biti opremljena inteligentnim sustavima za parkiranje kamiona. Osim toga, potrebno je proširiti sustave za navođenje i informiranje o parkiranju kamiona kako bi se izbjegle nepotrebne pretrage.