Električni kamioni donose ogromne zahtjeve: Jedna punionica morat će imati snagu manjega grada!

Neki kupci električnih Daimlerovih kamiona u SAD-u morali su odustati od nabave jer su shvatili da na transportnoj ruti nemaju gdje puniti svoja teretna vozila

Na cestama su prvi električni kamioni, a Tesla u prosincu šalje u promet svoj prvi Semi, koji ima domet od oko 800 km i može poveći teret od 40 tona. Djeluje kao jedna lijepa priča, ali je li baš tako? Odnosno, je li teretni promet spreman za električnu tranziciju?

Vjerojatno ne, prema novoj opsežnoj studiji koju je provela tvrtka National Grid Plc. istraživači su otkrili da će do 2030. elektrifikacija tipične punionice na autocesti zahtijevati ogromnu količinu energije, kao veliki stadion – i to uglavnom samo za elektrificirana osobna vozila. Kako sve više električnih kamiona bude izlazilo na ceste, projicirane potrebe električne energije za jedno stajalište s punionicom bit će jednake potrošnji električne energije manjega grada. Govorimo o 2035. godini, piše Bloomberg.

Autori studije naglašavaju da nije problem u samoj proizvodnji električne energije – ona bi trebala biti dostatna, nego u činjenici da je potrebno izgraditi tisuće superbrzih punjača (velikog kapaciteta), a to bi mogao biti izazov. Neki kupci električnih Daimlerovih kamiona u SAD-u morali su odustati od nabave jer su shvatili da na transportnoj ruti nemaju gdje puniti svoja teretna vozila.