San se nastavlja: Pojavio se investitor koji je spreman uložiti u proizvodnju novog Antonova An-225!

Zrakoplov smo mogli i uživo vidjeti jer je 2013. sletio u Zagreb kako bi na Filipine prevezao transformator koji je proizveo Končar

U prvim danima invazije na Ukrajinu ruski specijalci izvršili su desant na aerodrom u Hostomelu, blizu Kijeva. Cilj je bio dočekati ruske kopnene jedinice i krenuti na glavni grad Ukrajine. No ukrajinska vojska spremno je dočekala ovu akciju i u krvavoj višednevnoj bitci neutralizirala rusku prijetnju. Uz desetke (nepotrebno) izgubljenih života, stradala je i infrastruktura, a s njom i legendarni Antonov An-225 Mriya, koji je bio najveći teretni avion na svijetu.

Nakon što su pregledali ono što je ostalo od Antonova An-225, stručnjaci su procijenili da će biti potrebno 500 milijuna eura za rekonstrukciju mega letjelice. Već u startu Ukrajinci su rekli da žele rekonstruirati ovaj avion. Mriya je izvorno izgrađena kao pomoćni avion namijenjen za prijevoz shuttlea za sovjetski svemirski program. Trebala su biti proizvedena dva aviona, ali kada se Sovjetski Savez raspao, radovi na drugom avionu su zaustavljeni, a Mriya je otišla u skladište. Potom se pojavila početkom stoljeća, kao specijalzirani teretni avion. Zrakoplov smo mogli i uživo vidjeti jer je 2013. sletio u Zagreb kako bi na Filipine prevezao transformator koji je proizveo Končar.

Premda još nije jasno s kojim budžetom će se avion izraditi, ranije je najavljeno da će sredstva osigurati Virgin Airways u vlasništvu Richarda Bransona.

Mriya na ukrajinskom znači san ili nadahnuće. Sat leta koštao je 30.000 eura.