Porsche je pronašao način za poboljšanje aerodinamike automobila: Ključ je u zvučnicima i vibraciji!

Iz Porschea naglašavaju da uporaba zvučnika ne smije ometati udobnost putnika

S električnim vozilima važno je ekstrahirati svaki kilometar iz baterija i optimalizirati sve sustave, a jedan od njih je aeorodinamika. Porsche pokušava vibriranjem dijelova karoserije smanjiti otpor zraka (CD koeficijent). Profesor Andreas Wagner, voditelj katedre automobilskog inženjerstva na Sveučilištu u Stuttgartu, objašnjava:

– Ispitujemo je li moguće sustavnim uvođenjem vibracija smanjiti vrijednost Cd na određenim točkama karoserije automobila. Ako uvedete definirani puls u protok oko automobila pomoću zvučnika, to može utjecati na njihov otpor zraka.

Sustav se sastoji od niza zvučnika koji, raspoređeni u ključnim točkama automobila, svojim vibracijama mogu utjecati na interakciju vozila s vanjskim zrakom, što bi značilo veću učinkovitost i povećanje autonomije električnog automobila.

Tehnologija je još u vrlo ranoj fazi razvoja i mora proći put do proizvodnih modela. Iz Porschea naglašavaju da uporaba zvučnika ne smije ometati udobnost putnika, zvuk i vibracije ne smiju se filtrirati u putnički prostor.

Proizvođač također radi na drugim načinima za optimizaciju korištenja energije u vozilima, a jedan od najvažnijih je aktivna aerodinamika. U električnim vozilima stvara se mnogo manje topline, pe je nije potrebno rasipati. Odnosno, nije potreban veliki protok zraka za hlađenje komponenti.  Tako se može optimizirati strujanje zraka oko pomoću mobilnih dijelova, spojlera na uvlačenje ili aktivnog ovjesa za snižavanje visine vozila pri velikim brzinama.