Gotovo je: Boeing je proizveo svoj posljednji primjerak kultnog 747 Jumbo Jeta!

Zrakoplov je izvorno bio dugačak 68,5 metara s vrhom repne peraje visokom kao šesterokatnica

Nakon više od pola stoljeća proizvodnje, posljednji primjerak Boeingovog 747 Jumbo Jeta, kultnog putničkog zrakoplova, koji je svijetu donio masovna putovanja na dugim prugama, otišao je u povijest. Zatvaranjem proizvodne linije završava se i era četveromotornih putničkih aviona jer je Boeing, kao i konkurentski Airbus, u potpunosti prešao na dvomotorne širokotrupne zrakoplove. Kako je izvijestio Business Insider, teretni operater Atlas Air će preuzeti posljednji zrakoplov, broj #1574, početkom sljedeće godine.

Posljednji model 747, ukupno 1574. po redu, dovršen je jučer 6.prosinca u Boeingovom pogonu u Everettu, Washingtonu (SAD). Program proizvodnje Boeinga 747 započeo je kasnih 60-ih kada je Boeingov tim nazvan The Incredibles bio odgovoran za razvoj tada najvećeg civilnog zrakoplova na svijetu u roku od samo oko 16 mjeseci.

Zrakoplov je izvorno bio dugačak 68,5 metara s vrhom repne peraje visokom kao šesterokatnica, a ukupna težina bila je oko 333 tone. Površina krila bila je veća od košarkaškog igrališta. Ovisno o konfiguraciji, 747 je mogao prevoziti između 374 i 490 putnika, plus piloti i kabinsko osoblje. U isto vrijeme, zrakoplov je koristio tehnologije koje su za svoje vrijeme bile vrhunske, uključujući napredne navigacijske sustave.

Boeing 747 prepoznatljiv je sa svojom gornjom palubom, što je dovelo do njegovog prepoznatljivog grbavog izgleda. S vremenom, proizvedene su brojne nadogradnje i verzije 747, ali vjerojatno su još uvijek najpoznatija dva 747-200B, koja su modificirana 1990. da služe kao predsjednički zrakoplovi VC-25A Air Force One u SAD-u te se također smatraju najskupljim letjelicama na Zemlji.