Utjecaj baterija električnih vozila na okoliš i zajednicu značajno će se poboljšati prema novom zakonu koji su u petak usvojili zakonodavci Europske unije. Prema novoj Uredbi o baterijama mijenjaju se dosadašnja pravila za nabavu, proizvodnju i recikliranje baterija za električne automobile. Zato će svi proizvođači baterija, koji žele prodavati u Europi, od srpnja 2024. morati podnositi izviještaj o cjelokupnom ugljičnom otisku proizvoda, od rudarenja preko proizvodnje do recikliranja. Ti će se podaci zatim koristiti za određivanje maksimalnog ograničenja CO2 za baterije koje će se primjenjivati od srpnja 2027., te osigurati da tvrtke koriste čistu energiju umjesto fosilnih goriva.
Tvrtke koje prodaju baterije u EU-u također će se morati pridržavati pravila osmišljenih za sprječavanje zlouporabe okoliša, ljudskih prava i rada u svojim opskrbnim lancima. Zakon će zahtijevati od proizvođača baterija da identificiraju, spriječe i riješe širok raspon problema, od onečišćenja vode do prava zajednice, piše Transport and Environment.
Od 2027. godine proizvođači baterija morat će ponovno iskoristiti (reciklirati) 90% upotrijebljenog nikla i kobalta, što će porasti na 95% 2031. Također će morati ponovno iskoristiti 50% litija koji se koristi 2027., što će porasti na 80% 2031. godine.
Nova pravila također su dobra vijest za rastuću europsku industriju baterija. Zakon će osigurati da proizvodi koje proizvode novi europski igrači ne mogu biti potkopani uvezenim baterijama proizvedenim uz pomoć ttermoelektrana na ugljen i s malo obzira prema ljudskim i radničkim pravima. Također će potaknuti ulaganja potrebna za uspostavljanje više kapaciteta za recikliranje i otvaranje lokalnih radnih mjesta u Europi.