Velika ušteda u potrošnji goriva: Zaplovio je prvi brod sa jedrom-zmajem!

Vučna snaga zmajeva je deset puta jača od statičnih jedara

Zmajeve poznajemo uglavnom kao jedra s kojima se vole igrati odrasli i djeca, ali jedna tvrtka shvatila ih ja ozbiljno i koristi ih u pogonu brodova. Seawing zmajeve razvio je Airseas, tvrtka koja vjeruje da je ovo odličan sustav za velike brodove te da omogućuje uštede do 20 posto u potrošnji goriva.

Zmajem se upravlja automatski, preko njegovog digitalnog blizanca. Brod i zmaj povezani su sa simulacijskim modelom koji ih rekreira u digitalnom obliku. Digitalni blizanac i stvarni brod mogu komunicirati tijekom cijelog putovanja, zahvaljujući višestrukim naprednim senzorima. Za razliku od tipičnog jedra, ovaj sustav zmajeva može se prilagoditi u skladu s promjenama smjera i brzine vjetra. Također može koristiti podatke vremenske prognoze za generiranje bolje rute. Vučna snaga je deset puta jača od statičnih jedara. Kabel ga povezuje s kontrolnom konzolom, tako da se sve može automatski kontrolirati, uključujući izvlačenje i uvlačenje.

Kao kupac sustava, Airbus je testirao Seawing krajem prošle godine, na jednom od brodova koje koristi za prijevoz komponenti zrakoplova iz Europe u SAD. Drugi veliki kupac Airseasa je japanski brodarski div K Line. Prva Seawing instalacija nedavno je dovršena, a slijedit će druga, na brodu za prijevoz plina. Prvi K-Line Seawing instaliran je na Capesize brodu za rasute terete, što je najveća klasa brodova za rasute terete, koji ne mogu proći kroz Panamski kanal, već idu oko Rta dobre nade. K-Line je kupio čak 50 zmajeva za svoje brodove.