Volkswagen ima jasnu agendu, ide sredinom puta koji se najviše isplati. Dizajn je smiren, komunicira čvrstoću i kvalitetu. S vremena na vrijeme treba iskočiti s utabane staze i kupcima ponuditi nešto drugo, a taj stilski komad je Arteon, odnosno Arteon Shooting Brake, koji smo imali na testu. Vizualno atraktivan, ovaj model koji dijeli platformu s Passatom, igra na druge emocije – umjesto razuma, srce.
Elegantna silueta karavana koji je produžena ruka osnovnog modela, kupea s četvera vrata, skriva unutarnji prostor koji se na razlikuje mnogo od Passata. Arteon je niži, ali u kabini se sjedi komforno, sprijeda i straga. Zanimljivo, Volkswagen je nedavno objavio da će vratiti u unutrašnjost svojih vozila funkcijske tipke i kotačiće, a u Arteon su nakon redizajna uvedene sporne dodirne površine na upravljaču i kontrolnom mehanizmu klima-uređaja. To je i jedini manji nedostatak ovog vozila jer je površinama osjetljivima na dodir teže upravljati nego fizičkim komandama. S digitalnom instrumentnom pločom i infotainmentom lako se upravlja, funkcije su pregledne, a instrumenti omogućuju nekoliko opcija konfiguracije, od dominantnog brzinomjera i okretomjera, do mogućnosti da je u prvom planu navigacija. Zgodno i primjer da si tehnologiju možete prilagoditi i da vam putne informacije budu bliže vidokrugu.
S prednjim pogonom Arteon možda nema sportsku involviranost kao vozila poput BMW-ove serije 3, ali to ne znači da se s ovim vozilom ne može uživati u vožnji. Dapače, Arteon SB fokusiran je i stabilan, ali njegova masa od 1,6 tona ipak ga svrstava u kategoriju cestovnih kruzera, a to prije svega znači da se ističe sigurnošću i udobnošću. Volkswagen se pobrinuo osigurati odličnu zvučnu izolaciju pa je Arteon Shooting Brake doista jedno od boljih vozila za duge pruge.
Kombinacija automatskog mjenjača s dvije spojke sa sedam stupnjeva prijenosa i dizelskog motora funkcionira besprijekorno. Uz potrošnju koja neće rasti iznad 6,5 litara u mješovitoj vožnji i moćne performanse motora s 200 KS i 400 Nm, ovaj paket neće se mučiti ni s viškom putnika i prtljage. Ubrzanja su moćna, a buka dizelaša maksimalno je utišana. Arteon i dalje ima mnogo kombinacija dizelaša i benzinaca te u opciji i pogon na sva četiri kotača, ali testna kombinacija je definitivno najbolji izbor – naravno, onima koji si takvo vozilo mogu priuštiti. A Arteon Shooting Brake nije jeftin. U ovoj kombinaciji stoji gotovo 52.500 eura, što nije malo, ali gledaju li se konkurencija i opremljenost vozila, i nije previše. Definitivno iskorak za Volkswagen. Energetska politika ide u smjeru u kojem će Arteon vjerojatno živjeti samo jednu generaciju i mijenjat će ga neki električni modeli, ali ukupno gledajući, radi se o kvalitetnom i štedljivom automobilu s dizajnom koji bježi od konfekcije.
Tehničke karakteristike
MOTOR turbodizelski, 4 cilindra/16 ventila, obujam 1968 ccm, snaga 147 kW/200 KS pri 3500 o/min, okretni moment 400 Nm pri 1750 o/min
DIMENZIJE dxšxv 486,6×187,1×145,9 cm, međuosovinski razmak 283,6 cm, prtljažnik 565 l, spremnik goriva 66 l, masa 1651 kg
OVJES sprijeda McPherson, straga multilink
PERFORMANSE najveća brzina 233 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 8,0 s
POTROŠNJA 3,6/4,6/5,8 l/100 km
EMISIJA CO2 122 g/km
Euro NCAP +++++
+ Motor, potrošnja goriva, vozne osobine, kvaliteta
– Funkcijske površine na upravljaču i konzoli
Serijska oprema: ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, automatski klima-uređaj, premium radio/MP3, USB, Bluetooth, sustav obavijesti o vozilu putem aplikacije, putno računalo, start/stop, grijana sjedala od velura, LED svjetla, parkirni senzori sprijeda i straga, adaptivni tempomat, pokretanje vozila bez ključa, sustav upozorenja na vozilo u mrtvom kutu, automatsko kočenje u slučaju nužde, sustav za zadržavanje vozila u prometnom traku, sustav za prepoznavanje pješaka i biciklista, aluminijski kotači
Dodatna oprema: metalik boja, dodatno zatamnjena bočna i stražnja stakla, LED Matrix svjetla, kamera za vožnju unatrag, naplatci 19 inča, navigacija
Cijena: 52.473 eura