Test Alfa Romeo Tonalea: Očekivano, dobar ulazak u novu klasu!

Alfa Romeo brine za vozača kao jedan od rijetkih proizvođača automobila. Ostali su pobjegli u sfere neutralnosti, odnosno naglašavaju sigurnost i komfor, a Tonale je proizvod jedne druge filozofije

Sveopća uniformiranost na cestama rijetko izaziva emocije, ali ponekad sivilo naruši poneki model, a jedan od njih definitivno je Alfa Romeo Tonale. Kao što obično biva s modelima talijanskog proizvođača, on djeluje poput mamca za poglede na prometnicama. S linijama koje tek malo duguju većem SUV-u Stelvio, a velikim dijelom i novim oblicima, kompaktni SUV Tonale ulazi u arenu u kojoj je već mnogo suparnika, premium i nepremium statusa. Atraktivnost Tonalea temelji se na kompaktnoj karoseriji, spojenu stražnjem svjetlosnom snopu i atraktivnoj maski, koja jasno naglašava osnovne elemente Alfa Romea (trokutasti usisnik) te donosi i neka osvježenja. Unutrašnjost je također u prepoznatljivom talijanskom duhu i podsjeća na mnoge Alfe koje smo vozili prije, iako su instrumenti digitalizirani, a na središnjoj konzoli dominira multimedijski ekran. Prostor straga je adekvatan klasi, odrasli ljudi bi se trebali udobno smjestiti, a i prtljažnik je izdašan. Ozbiljniji nedostatak je gomilanje funkcija na ekran infotainmenta pa se u šumi informacija i opcija (neka su polja premalena) ponekad lako izgubiti, a treba i voziti, zar ne?

Alfa Romeo brine za vozača kao jedan od rijetkih proizvođača automobila. Ostali su pobjegli u sfere neutralnosti, odnosno naglašavaju sigurnost i komfor, a Tonale je proizvod jedne druge filozofije. Ovjes je nešto tvrđi, upravljač, pak, lagan, ali i iznimno precizan. Kočnice su progresivne te omogućuju fini osjećaj i doziranje. Sedamstupanjski mjenjač je brz i točan, a cijeli ovaj koktel čini jedino lijepo iskustvo, fokusiranost u zavojima te stabilnost, uz finu dozu povratnih informacija vozaču. Apsolutno za svaku pohvalu, baš kao i redukcija buke ovjesa pri udarcu u rupe ili veće neravnine. Zvukovi strujanja zraka možda su malo čujniji nego što bismo to željeli…

Alfa Romeo Tonale ima novi blagi hibridni sustav baziran na 1,5-litrenom benzincu i 48 V elektromotoru s prednjim pogonom. Na testu smo imali i snažniju verziju sa 160 KS, a dostupna je i ona sa 130 KS. Kod ove izvedbe impresioniraju linearnost ubrzanja i sam karakter ubrzanja, a za to je zadužen i mjenjač.

Za razliku od, na primjer, pravog Toyotina hibrida, ova mekša varijanta ipak ne može do kraja reducirati potrošnju pa je u gradu prosjek potrošnje oko osam litara (što je još vrlo dobro), a u mješovitoj vožnji oko sedam litara (također, solidna vrijednost, uzmu li se u obzir masa, snaga, oblik karoserije…). 

Alfa Romeo Tonale ima snažan adut, a to je dizajn. No tu su i vozne osobine te dobra opremljenost. Cijena definira Tonale kao premium automobil, što on i jest u praksi. 

Tehničke karakteristike 

MOTOR turbobenzinski, blagi hibrid, 4 cilindra/16 ventila, obujam 1469 ccm, snaga 117 kW/160 KS pri 5750 o/min, okretni moment 240 Nm pri 1500 o/min, kapacitet baterije 0,77 kWh

DIMENZIJE dxšxv 452,8×160,1×183,5 cm, međuosovinski razmak 263,6 cm, prtljažnik 500 l, spremnik goriva 55 l, masa 1600 kg

OVJES sprijeda McPherson, straga multilink

PERFORMANSE najveća brzina 212 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 8,8 s

POTROŠNJA 5,7-6,5 l/100 km (WLTP)

EMISIJA CO2 130-148 g/km

Euro NCAP +++++

+ Vozne osobine, dizajn interijera

 Buka

Serijska oprema: ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, automatski klima-uređaj, premium radio/MP3, USB, Bluetooth, putno računalo, start/stop, kožna sjedala, LED svjetla, parkirni senzori sprijeda i straga, adaptivni tempomat, pokretanje vozila bez ključa, sustav upozorenja na vozilo u mrtvom kutu, automatsko kočenje u slučaju nužde, sustav za zadržavanje vozila u prometnom traku, sustav za prepoznavanje pješaka i biciklista, aluminijski kotači

Dodatna oprema: metalik boja, grijane mlaznice za pranje stakala, upravljač i prednja sjedala, kožna sjedala i hi-fi Harman&Kardon, kamera za vožnju unatrag, naplatci 19 inča, navigacija, prednji i stražnji bočni senzori, kamera 360 stupnjeva, sustav za detekciju mrtvog kuta, vanjski elektrokromatski retrovizori

Cijena 52.888 eura