Krunski dragulj autoindustrije DDR-a: Wartburg 1000 Camping bio je uspješan i na Zapadu!

Nekoliko stotina Wartburga završilo je i na tržištu SR Njemačke, a taj automobil je bio deset posto skuplji od sličnog VW-a 1500 Variant

Danas mu još tepaju: najljepši automobil DDR ili Istočne Njemačke. Pomislit ćete, konkurencija je kao na hrvatskom izboru Pjesmu Eurovizije. Znate i sami, izaberu jednog nesretnika da ispadne u prvom krugu, gotovo prije nego što se kamere uključe.

No, šalu na stranu, Wartburg 1000 Camping, na ceste je krenuo krajem pedesetih godina prošlog stoljeća kao varijanta limuzine 311  i odmah je zaintrigirao publiku – i to ne samo u istočnom bloku. Motor je bio dvotaktni,  1,o-litreni sa 45 KS, a to je bilo dovoljno da ovaj karavan dostigne 105 km/h. Na izvoznim modelima sva sjedala mogla su se položiti, što mu je omogućilo i svestranost ad hoc hotelskog smještaja.

Ukupno je proizvedeno 15.718 primjeraka ovog automobila, a od toga je pola izvezeno u Mađarsku, Čahoslovačku, Poljsku, Rumunjsku, Bugarsku i Poljsku, ali i u Finsku, Belgiju, Dansku te Norvešku. Nekoliko stotina Wartburga završilo je i na tržištu SR Njemačke, a taj automobil je bio deset posto skuplji od sličnog VW-a 1500 Variant.