Začepite nosnice: Japanski brod plovit će na gorivo dobiveno od stajskog gnoja!

Kalorična vrijednost dobivenog LBM-a je oko 90 posto vrijednosti trenutnih LNG proizvoda

U nastojanjima da razvije nove održive oblike brodskog goriva, japanski Mitsui O.S.K. Lines (MOL) javlja da kreće u prvo testiranje nove generacije ukapljenog biometana (LBM) za gorivo obalnog LNG broda. Jedinstveni proizvod je napredni oblik goriva koje godinama koriste farmeri, a dobiva se iz kravljeg gnoja. MOL će proučavati novo LBM gorivo u suradnji s japanskom tvrtkom Air Water koja radi na razvoju procesa za proizvodnju goriva. U prvoj polovici 2023. planiraju testirati gorivo na MOL-ovom obalnom brodu. U budućnosti će MOL i Air Water doprinijeti razvoju niskougljičnog i dekarboniziranog oceanskog prometa koristeći svoje zajedničko znanje i iskustvo u korištenju LBM-a kao brodskog goriva.

Bioplin koji proizvode stočari sastoji se od oko 60 posto metana i 40 posto ugljičnog dioksida. Poljoprivrednici su ga tradicionalno koristili kao izvor energije.

Prema procesima koje je razvio Air Water, LBM se proizvodi skupljanjem bioplina ekstrahiranog fermentacijom metana i zatim odvajanjem metana od CO2. Proces ukapljivanja poput onog koji se koristi u drugim oblicima plina dopušta smanjenje volumena za transport proizvoda. MOL izvještava da se proces ukapljivanja odvija na oko – 160 stupnjeva  i može komprimirati volumen do 1/600 dijela plina. Kalorična vrijednost dobivenog LBM-a je oko 90 posto vrijednosti trenutnih LNG proizvoda.