Nedavno sam i u praksi osjetio šta znači voziti automobil s nebalansiranim gumama. Naime, na autocesti, pri 90 km/h počelo je s blagim vibracijama na upravljaču da bi već pri 110 km/h vibracije bile neizdržive. Na sreću, putovanje nije bilo hitno pa sam na prvom izlasku sišao s autoceste i odvezao automobil na balansiranje guma.
Kada se os naplatka i gume okreću izvan svog idealnog težišta, morate obratiti pozornost na različite signale koje vozilo šalje kako biste izbjegli probleme. Pri malim brzinama to nećete osjetiti, ali na autocesti simptomi mogu biti dramatični. Naravno, nema razloga za paniku. Samo što prije navratite u vulkanizersku radionicu. Ako je problem s prednjim kotačima, to ćete osjetiti na upravljaču. Ako je, pak, problem s balansom stražnjih kotača, vibracije biste mogli osjetiti na sjedalima.
Ne pretjerujte s vožnjom na nebalansiranim gumama jer ih tako možete oštetiti, a snažne vibracije nisu dobre ni za ostale komponente u automobilu. Do promjene u balansu može doći zbog niza udaraca s kotačima koji vam se mogu dogoditi u prometu, istrošenosti guma, nejednakom radu kočnica i sličnih problema…