Novi izvještaj, koji su objavili Europsko vijeće za sigurnost prometa (ETSC) i Parlamentarno savjetodavno vijeće za sigurnost prometa Velike Britanije (PACTS), prredložilo je nove tehničke standarde za električne romobile i njihovu upotrebu u Europi. Cilj je, naravno, na povećanju sigurnosti.
Preporuke uključuju tvornički postavljeno ograničenje brzine od 20 km/h, veće kotače, zabranu prevoženja drugih osoba na romobilu i vožnje po kolniku, obaveznu kacigu, minimalnu dob od 16 godina, neovisne prednje i stražnje kočnice, svjetla, pokazivače i zvučni uređaj za upozorenje. Izvještaj je odgovor na brzi rast upotrebe električnih romobila u posljednjih pet godina te povećanje broja smrtnih slučajeva i teških ozljeda. Izvještaj je baziran na velikom broju dostupnih podataka, bolničkih studija, testiranja sigurnosti vozila i istraživanja iz cijele Europe.
Pravila za romobile su trenutačno različita u brojnim europskim državama. Autori izvještaja željeli bi vidjeti zajedničke tehničke standarde za električne romobile i usklađenije preporuke za njihovu upotrebu.
– Premda mislimo da bi se električni romobili trebali kretati sigurnom brzinom i da bi njihovi vozači trebali nositi kacige, odgovornost je gradova uspostaviti sigurno cestovno okruženje, s mrežom odvojenih biciklističkih staza i odgovarajućim ograničenjima brzine – kažu autori izvještaja.
Inače, ETSC je neprofitna udruga koja se bavi sigurnošću prometa i stacionirana je u Bruxellesu te ima veliki utjecaj na tijela odlučivanja Europske unije.