Još jedna inicijativa nekih država EU: Sada je upitna i Euro 7 norma?!

Sastanak niza ministara prometa trebao bi dovesti do zajedničkog stajališta i o Euro 7 normi ispušnih plinova koja planira mnogo strože propis

Češki, njemački i talijanski ministri prometa namjeravaju u ponedjeljak okupiti kolege istomišljenike u Bruxellesu kako bi smislili način na koji bi motore s unutarnjim sagorijevanjem spasili od zabrane EU-a 2035., rekla su dva diplomata za Politico. Njemačka je uz potporu Italije, Poljske i Bugarske blokirala konačno odobrenje zakona koji bi regulirao prodaju isključivo automobila i kombija s nultom emisijom štetnih plinova u EU od 2035. godine. Berlin želi da Europska komisija prvo iznese opciju koja dopušta automobilima koristiti sintetička goriva poznata kao e-goriva.

Sastanak niza ministara prometa trebao bi dovesti do zajedničkog stajališta i o Euro 7 normi ispušnih plinova koja planira mnogo strože propise. Zbog povećane redukcije štetnih plinova i stinih čestica nečistoće (od trenja kočnica, na primjer) automobili bi trebali novu tehnologiju i postali bi skuplji i za četiri tisuće eura. Euro 7 trebao je postati službena norma 2025. godine.

Uz njemačkog ministra prometa Volkera Wissinga i njegovog češkog kolegu Martina Kupku, sastanku će sigurno nazočiti i talijanski ministar prometa Matteo Salvini. Na sastanak su pozvani i ministri iz Francuske, Španjolske, Poljske, Mađarske, Slovačke, Portugala, Rumunjske, Slovenije i Finske, rekao je češki dužnosnik. Te su zemlje u nekom trenutku izrazile zabrinutost zbog planova da se regulira izravna zabrana prodaje novih vozila koja zagađuju okoliš – što u biti znači tranziciju na električna vozila.

Popis pozvanih na sastanak isključuje države poput Nizozemske, Švedske, Belgije, Danske, Luksemburga, Austrije i Irske, koje podržavaju postupno ukidanje automobila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem 2035. godine.