Trideset godina Citroën Xantije: Kontinuitet francuske udobnosti!

Udobnost, sigurnost, tehnologije i užitak u vožnji ključni su pojmovi koji opisuju ovaj novi automobil predstavljen 1993. godine

Model Citroën Xantia svjetsku premijeru doživio je u ožujku 1993. na Salonu automobila u Ženevi te sada obilježava svoju 30. obljetnicu. Između 1993. i 2010. proizvedeno je 1.326.259 primjeraka, uglavnom u pogonu Rennes-la-Janais. Dizajn je finalizirao Daniel Abramson u dizajnerskom centru marke Citroën, nadahnut prijedlozima talijanskog dizajnerskog centra Bertone, a nastavlja se na slavni model BX iz 1980-ih. Riječ je o dinamičnoj, fluidnoj i robusnoj limuzini koja je određene linije preuzela od modela XM, a u gamu Citroën uvela je posve novu siluetu. Zahvaljujući jedinstvenom dizajnu, Xantia je proglašena europskim automobilom godine.

U svojih je devet godina proizvodnje Xantia doživjela brojne promjene. Najprije je bila dostupna u dvije inačice (SX i VSX), s tri različita motora. Luksuzne inačice opremljene su hidropneumatskim sustavom Hydractive II, elektroničkim sustavom ovjesa, koji pridonosi smanjenju kotrljanja i unaprjeđuje vozne osobine bez smanjenja udobnosti. Inačica Activa predstavljena je 1994., a bila je opremljena sustavom Hydractive II s dva cilindra. Model Xantia Break na tržište je stigao 1995. Xantia je 1997. doživjela određene preinake.  Konačno, Xantia je 1998. bila prvo vozilo u Grupi PSA s novim dizelskim motorom 2,0 HDi s visokotlačnim zajedničkim vodom.

Udobnost, sigurnost, tehnologije i užitak u vožnji ključni su pojmovi koji opisuju ovaj novi automobil predstavljen 1993. godine. U to je vrijeme nudio udobnost bez premca, a šavovi u unutrašnjosti postali su potpis modela Xantia i onih koji su ga naslijedili. Ojačani putnički prostor, irađen je od čvršćeg i debljeg lima, s ojačanim šipkama u vratima, koji su jamčili veću sigurnost putnika.

Kad je riječ o tehnologiji, dolazak sustava Hydractive II, tehnologije koja povezuje snagu hidrauličkih i brzinu elektroničkih komponenti, ono je što model Xantia čini posebnim. Konvencionalni hidropneumatski ovjes opremljen je jednom dodatnom kuglom po osovini, koju aktiviraju solenoidni ventili u uobičajenom sklopu koji uključuje jednu kuglu po cilindru ovjesa. Time je omogućeno definiranje dviju razina fleksibilnosti i kontrole ovjesa: fleksibilne i sportske. Senzori računalu omogućuju da odabere neki od tih dvaju načina rada, ovisno o uvjetima vožnje.  Tehnologija u oba slučaja omogućuje vozačima i putnicima udobnost i mir u vožnji.