Važan test: Mogu li dizelaši i benzinci bez problema voziti na sintetičko gorivo?!

Jedna od prednosti e-goriva je to što se mogu koristiti i u postojećim vozilima

Njemačka je uspjela izlobirati da se od 2035. godine u Europskoj uniji, uz vozila s nultim emisijama, mogu prodavati i automobili koji će koristiti sintetička goriva ili e-goriva. Ima li razlike između sintetičkog benzina i dizela i goriva koje se dobiva destiliranjem nafte? Proizvodni procesi im, naravno nisu isti (sintetičko gorivo traži veliku količinu el. energije), ali u samom procesu sagorijevanja nema bitnijih razlika.

Jedna od prednosti e-goriva je to što se mogu koristiti i u postojećim vozilima, odnosno u automobilima na benzin i dizel. Njemački autoklub ADAC je testirao   rabljeni VW Golf VII 1,4 TSI napunjen s e-gorivom. Test je proveden od lipnja do kolovoza prošle godine, a auto je prešao ‘nekoliko tisuća kilometara’. Nije bilo zamjetnih promjena u tehničkim svojstvima i izvedbi u odnosu na klasični benzin. Nema problema ni s točenjem goriva. Postojeća mreža benzinskih postaja mogla bi se koristiti za e-goriva. Gorivo za test ADAC-a, na primjer, stiglo je iz ispitnog pogona u Chemnitzu.

Prema ADAC-u, cijena manja od dva eura po litri sintetičkog goriva čini se izvedivom u budućnosti. Tome u prilog govori i činjenica da troškovi proizvodnje zelene električne energije padaju, a rastuća masovna proizvodnja pojeftinjuje trenutno vrlo skupa e-goriva. Trenutno su, međutim, troškovi znatno veći.