Kada gledate putničke zrakoplove u letu sve se čini gotovo besprijekornim. Polijetanja, slijetanja, sigurnost… Nesreće su iznimno rijetke, a s obzirom na intenzitet prometa, najmanje ljudi stradava u zračnom prijevozu. Pravila su jasna i stroga za avioprijevoznike.
Kada je potrebna zamjena motora na mlazinim putničkim zrakoplovima? Njhova trajnost ne mjeri se prijeđenom kilometražom nego ciklusima slijetanja i polijetanja – najstresnijih aktivnosti za jedan zrakoplov, objavio je Simple Flying.
Idemo prvo s radnim vijekom zrakoplova. Relativno maleni Airbus A320, može izdržati gotovo 50.000 ciklusa leta. Veći, širokotrupni zrakoplovi dugog dometa imaju vijek trajanja između 25.000 i 45.000 ciklusa. Boeing 747 ima izdržat će 35.000 ciklusa letenja. Lijepi i moderni Boeing 787 Dreamliner sa kompozitnom strukturom može izdržati 44.000 ciklusa letenja. Pretpostavlja se da uskotrupni A320 može trajati u službi oko 30 godina. Novi A320 košta od 100 do gotovo 130 milijuna dolara. Dakle, treba ga i isplatiti.
Mlazni motori, naravno, traju kraće. Motori idu na remont dva ili tri puta prije nego što se povuku iz upotrebe. Za uskotrupne motore to se obično događa nakon 12.000 ciklusa letenja. Tijekom radnog vijeka promijenit će tri ili četri seta motora.