Na uzorku od 1200 vozača Britanski kraljevski autoklub (RAC) proveo je ispitivanje o svjetlima u automobilima i rezultati su zanimljivi. Čak 91 posto vozača tvrdi da ih zasljepljuju svjetla vozila koja im dolaze ususret (čak i kad su uključena kratka svjetla). Čak 54 posto je mišljenja da taj fenomen raste, odnosno da ih svjetla više zasljepljuju nego prije godinu dana.
Velika većina vozača, njih 70 posto, misli da su svjetla na vozilima prejaka i da predstavljaju sigurnosni rizik. Sve ove tvrdnje imaju podlogu i u stvarnom stanju jer je na britanskim cestama godišnje oko 300 nesreća, koje se događaju upravo zbog toga što su vozači zaslijepljeni.
S druge strane, isti ti vozači, njih 47 posto, priznaju da vjerojatno i sami rade pogreške. Naime, rijetko ili nikada ne prilagođavaju visinu snopa svjetala, a kad je automobil po opterećenjem (osobito stražnji kraj), podiže se prednji kraj, a s njim i snop svjetala. Dakle, na to bi trebalo uvijek paziti.
Postavlja se pitanje i snažnijih svjetala – poput xenon ili LED svjetala. U RAC-u nisu uspjeli pronaći dovoljno čvrstu vezu da bi upravo u njihovoj primjeni pronašli razloge za zabrinutost vozača. Mnogi ispitanici nisu znali razliku između svjetala pa su izostali i zaključci… Neka istraživanja ipak dovode u vezu ksenon i LED svjetla i zasljepljivanje vozača.
Također se pokazalo da i dnevna svjetla postaju sve jača. Po nekim istraživanjima ova rasvjeta sada je dvostruko svjetlija od kratkih svjetala. To je zato što je dizajnirana da bude dobro vidljiva čak i tijekom sunčanog dana. Loša strana je što je u sumraku i mraku svjetlo snažno i može zaslijepiti nadolazeće vozače.