Ključno pitanje: Ostaje li Njemačka bez autoindustrije?

Cijena sata rada, uključujući dodatne troškove plaće, iznosi 59 eura u njemačkoj automobilskoj industriji i 28 eura u Španjolskoj

Tržište automobila prolazi tekstonske promjene. To postaje jasno i kada se pogleda klasična proizvodnja vozila, što se može vidjeti iz brojki industrijske informacijske službe Marklines. Njih je interpretirao Handelsblatt i poslao jasno upozorenje Njemačkoj. U Njemačkoj je 2012. proizvedeno 5,6 milijuna osobnih automobila i kombija, no 2022. proizvedeno je samo 3,6 milijuna. To što su korporacije poput VW-a, Mercedesa i BMW-a ipak ostvarile rekordnu dobit (ukupno 49,2 milijarde eura) zahvaljuje se ekspanziji inozemne proizvodnje. Predvodnici industrije proizveli su više od deset milijuna vozila izvan Njemačke 2022. godine. Visoke cijene energije, troškovi plaća i porezi jamče da će se ovaj trend vjerojatno nastaviti intenzivirati i nakon pandemije koronavirusa.

Tome se pridodaje sve veća važnost električnih automobila. VW proizvodi u Španjolskoj, Mercedes u Kini i Poljskoj.

CAR Center Automotive Research izračunao je da cijena jednog sata rada, uključujući dodatne troškove plaće, iznosi 59 eura u njemačkoj automobilskoj industriji i 28 eura u Španjolskoj. U Mađarskoj i Poljskoj samo 13. Udruženje njemačke automobilske industrije (VDA) smatra hitno potrebnom ofenzivu za Njemačku kao industrijsko mjesto. U suprotnom, Njemačkoj prijeti da sklizne u beznačajnost u globalnoj usporedbi. To se već dogodilo u području malih automobila zbog visokih troškova. Mini i mikro automobili više se neće proizvoditi od 2022. godine. U području malih automobila i velikih kombija zabilježen je pad od gotovo 90 posto od 2012. godine. Zahvaljujući poboljšanoj opskrbi čipovima, proizvodnja vozila trebala bi se ponovno povećati ove godine. Međutim, u Njemačkoj neće biti povratka na brojke iz prošlog desetljeća.

Zabrinutost radničkih vijeća u industriji posebno je velika. Za električne automobile potrebno je znatno manje dijelova. Baterijske ćelije dolaze u velikom broju iz Azije. Zbog toga su ugrožena radna mjesta posebice kod dobavljača automobilske industrije.

U Njemačkoj su se BMW i Mercedes usredotočili na proizvodnju luksuznih automobila kao što je Serija 7 i S klasi. Ostali dolaze iz inozemstva. Mnogi dobavljači u autoindustriji nemaju mogućnost prebacivanja na druge lokacije te gube ključne poslove i radna mjesta.