Prema nedavnim saveznim podacima, smrtonosne nesreće u kojima su sudjelovali biciklisti porasle su za 8 posto u prvih devet mjeseci 2022. u SAD-u. Nova studija Instituta za osiguranje za sigurnost na cestama (IIHS) ukazuje na to da su današnji, veći SUV-ovi opasniji za bicikliste od drugih vrsta automobila.
Prema statističaru IIHS-a Samu Monfortu, glavnom autoru studije, SUV-ovi imaju tendenciju srušiti vozače, potencijalno ih pregaziti. Kod manjih vozila u slučaju sudara biciklisti su odbačeni na poklopac motora, a i ozljede su blaže. Monfort je dodao:
– To je vjerojatno zato što viši prednji kraj SUV-a udara bicikliste iznad njihovog težišta.
Potom oni padaju na cestu uz veliku opasnost da ih SUV pregazi. Ozljede su teže čak i ako biciklist samo padne na tlo.
IIHS je pregledao detaljne podatke o nesrećama Međunarodnog centra za prometnu medicinu o 71 sudaru biciklista u Michiganu. To su bile nesreće u kojima su sudjelovali biciklisti star 16 ili više godina.
Studija je pokazala da je trauma tijela bila 55 posto veća kod sudara u kojima su sudjelovala SUV-ovi nego kod sudara s automobilima. Ozljede glave porasle su 63 posto, ali studija nije otkrila nikakvu razliku u težini ozljeda između SUV-ova i automobila na ostalim dijelovima tijela.
Studija IIHS-a iz 2020. pokazala je da su SUV-ovi i njihovi viši prednji dijelovi također opasniji za pješake. Na kraju, treba spomenuti da Amerikanci imaju i mnogo veće SUV-ove, tzv. Full size SUV-ove, koji su očigledno još opasniji…