Kako do vozila: Osnovni mali gradski automobili probili su cjenovnu granicu od 20.000 eura!

Razlozi poskupljenja su višestruki: politički, inflacija, zarada proizvođača...

Na njemačkom tržištu automobila samo je 30 modela koji koštaju manje od 20.000 eura. Jeftini novi automobili izumiru:

– U usporedbi s proljećem 2022., broj modela s početnom cijenom manjom od 20.000 eura pao je s 45 na samo 30 – prema analizi tržišta časopisa Auto Straßenverkehr. Broj dostupnih varijanti modela također je naglo pao. Među jeftinijim automobilima su uglavnom mikro automobili, koje teško možemo nazvati obiteljskim vozilima.

Na primjer, u najjeftinijoj varijanti, Volkswagen Polo sada košta 20.830 eura. VW nije usamljen u svojoj cjenovnoj politici. Konkurenti VW Pola – Ford Fiesta, Peugeot 208 i Toyota Yaris sada koštaju više od 20.000 eura u osnovnoj verziji.

Razlozi poskupljenja su višestruki. Novi standardi emisija i sve veći broj obveznih sustava aktivne sigurnosti koje nalaže EU potiskuju pristupačne male i kompaktne automobile s tržišta. Uz to, tu su i povećane cijene materijala, energije i sirovina koje proizvođači automobila prebacuju na svoje kupce. Rekordne cijene novih benzinskih i dizelskih automobila također moraju pokriti troškove razvoja novih električnih automobila. Suština je da će to uskoro stvoriti cjenovni paritet između električnih i benzinaca i dizelaša, koji su tržišni stručnjaci uvijek predviđali, ali ne zato što električni automobili postaju jeftiniji, već zato što raste cijena dizelaša i benzinaca.

Još na sreću ima automobila s cijenom ispod 20.000 eura, poput Dacie Sandero koja je najjeftiniji njemački automobil i trenutno košta 11.300 eura u osnovnoj verziji.