Ekologija i posao: BMW-ove dijelove prevoze kamioni koje pokreće korišteno jestivo ulje!

HVO je kratica za hidrotretirano biljno ulje, a 100 u nazivu goriva potvrđuje da konvencionalna dizelska vozila mogu koristiti 100 posto čisto obnovljivo gorivo

Budućnost je već na Autobahnu: između tvornice BMW u Münchenu i Landau an der Isara, oko 120 km sjeveroistočno, četiri kamiona uporno voze s jedne lokacije na drugu i natrag. Njima upravlja pružatelj logističkih usluga Guggemos (GV Trucknet), a njihove zelene naljepnice objavljuju: Ich tanke HVO100, um CO2 – Emissionen zu senken (Točim HVO100 da uštedim emisije CO2). Isporučujući zalihe točno na vrijeme iz Landaua u matičnu tvornicu u Münchenu, kamioni rade na obnovljivi HVO100 dizel od prosinca 2022. Sve je to dio jednogodišnjeg pilot programa za testiranje novog goriva. U ožujku 2023. testna flota HVO100 proširena je na još šest kamiona, koji su u vlasništvu DB Schenkera. Putuju između opskrbnog centra BMW Group u Echingu, sjeverno od Münchena, kako bi isporučili dijelove u tvornicu u gradu, što je udaljenost od 40 km.

HVO je kratica za hidrotretirano biljno ulje, a 100 u nazivu goriva potvrđuje da konvencionalna dizelska vozila mogu koristiti 100 posto čisto obnovljivo gorivo. HVO100 je proizveden od raznih otpadnih proizvoda, ostataka i obnovljivih sirovina, uključujući rabljeno jestivo ulje. U usporedbi s fosilnim dizelom, proizvodi do 90 posto manje CO2 od izvora do kotača. U prosjeku, potrošnja goriva je oko 3 posto veća s HVO100, ali očekuje se da će deset kamiona koji trenutno voze na ovo gorivo – poznatim i kao Neste MY Renewable Diesel, koji proizvodi finska tvrtka Neste – za BMW Grupu ispuštati do 800 tona manje CO2 godišnje nego s konvencionalnim dizelom.