Renault 5: Budući hit automobil sve je bliže! Imat će multi-link ovjes straga!

Renault 5 trebat će manje prostora za pohranu većeg kapaciteta energije

Stručnjaci marke Renault trenutačno ispituju prvih devet prototipova budućeg električnog Renaulta 5 – novog modela u završnoj fazi razvoja na kojem se provode završne prilagodbe raznoraznih detalja. Prototipovi imaju istu platformu, pogonski sklop i bateriju kao što će imati budući serijski automobil. Vanjskim izgledom još uvijek ne nalikuju budućem modelu, već se kriju ispod obrisa Clija.

Ti se prototipovi naizmjenično testiraju uz pomoć statičkih i dinamičkih programa za završne prilagodbe i ispitivanja izdržljivosti. Ove su zime u Arvidsjauru, u švedskom dijelu Laponije, bili podvrgnuti ispitivanju na podlogama s lošim prianjanjem (led, snijeg), a u Renaultovom tehničkom centru u Lardyju (na periferiji Pariza) i Aubevoyeu (u Normandiji) ispitani su na podlogama sa srednjim i dobrim prianjanjem.

Automobili koji se ispituju u regiji Arvidsjaur na krajnjem sjeveru Švedske, nedaleko od Arktičkog kruga, izloženi su ekstremnim opterećenjima. Zemlja je to snijega, leda i zaleđenih jezera, gdje se temperatura u zimskim danima spušta i do -30 °C i koju šibaju nepodnošljivi olujni vjetrovi. Takva je regija idealna za ispitivanje mehanike vozila, budući da prototipovi budućeg električnog Renaulta 5 moraju biti u stanju izdržati ekstremne temperature i uvjete. Osim električnog motora, pomno se ispituju i ostale komponente, kao što je baterija. Provjerava se i učinkovitost ostalih sustava poput grijanja, odleđivanja i odmagljivanja, te besprijekoran rad kočnica, amortizera i elektroničke kontrole stabilnosti (ESC) na snijegu. Jednako se tako provode ispitivanja čiji je cilj osigurati da se na kočnicama ne taloži rahli snijeg, što može uzrokovati nepravilan rad kočnog sustava. Toliko je detalja koji se ne mogu reproducirati u tehničkom centru i koje je moguće provjeriti samo kroz testove u stvarnim polarnim uvjetima.

Nova platforma CMF-B EV premijerno će biti predstavljena u budućem električnom Renaultu 5. Očekivanja su velika – trebala bi to biti najkonkurentnija platforma u segmentu, s najboljim performansama u klasi. Čak 70% njezinih dijelova preuzeto je iz platforme CMF-B na kojoj su sazdani Clio i Captur. U usporedbi s modelom ZOE, troškovi proizvodnje platforme CMF-B EV manji su za 30 %.

Ta nova modularna platforma pojednostavljuje proizvodnju, razvoj i optimizaciju performansi nove generacije električnih modela iz B-segmenta. Njezin dizajn i prednosti omogućuju stvaranje inovativnih električnih vozila te prilagodbu razmaka kotača i međuosovinskog razmaka različitim vrstama i oblicima karoserije. Baš kao Mégane E-Tech Electric, budući električni Renault 5 postavit će standarde užitka u vožnji u svom segmentu. Za bolje dinamičke karakteristike pobrinut će se optimizirano podvozje s multi-link stražnjim ovjesom, kakvo se obično ugrađuje u automobile višeg segmenta, te niže težište automobila (zahvaljujući ugradnji baterije u njegovu podnicu).

Platforma CMF-B EV ima manji prostor za motor, budući da su dimenzije sastavnih dijelova električnog motora znatno manje od onih kod motora s unutarnjim izgaranjem. Pogonski sklop novog električnog Renaulta 5 temeljit će se na  tehnologiji električno pobuđenog sinkronog motora koji se već upotrebljava u električnim modelima ZOE i Mégane E-Tech. Osim što osigurava bolju učinkovitost u usporedbi s električnim motorom s permanentnim magnetima, ova tehnologija ne upotrebljava rijetke zemne metale, čime se smanjuju troškovi masovne proizvodnje i utjecaj na okoliš.

Zahvaljujući kombinaciji različitih funkcija koje obavljaju te tri komponente u jednom kućištu, električni je motor manji i lakši (za oko 20 kilograma u usporedbi s modelom ZOE) te jamči udobniju i dinamičniju vožnju, nego što su je pružali prethodnici budućeg električnog Renaulta 5. Prijelaz s baterije s 12 modula (kakvu ima ZOE) na bateriju sa samo četiri velika modula rezultirao je jednostavnijom arhitekturom i manjom masom (za 15 kg). Novi električni Renault 5 trebat će manje prostora za pohranu većeg kapaciteta energije. Posebna je pozornost posvećena i položaju baterije u platformi kako bi uvijek bila zaštićena, ali i kako bi se povećala krutost podvozja te poboljšala akustična i vozna svojstva automobila.

Na kraju, u Renaultu su odlučili pratiti Teslin put pa će smanjiti broj modula s čipovima u automobilu. Odnosno softversko upravljanje trebalo bi biti mnogo učinkovitije i omogućiti osvježavanje sustava na daljinu, bez dolazaka u servise. Predstavljanje novog modela bit će 2024. godine.