Test Ford Focusa Active: Pobjednik, na bilo koji način!

Za kraj, Ford Focus Active ili model koji nema povišeni ovjes? Svejedno je i ovisi samo o preferencijama kupca

Nedavno se pojavila vijest da Ford razmišlja o ukidanju kompaktnog Focusa. Uz nadolazeću Euro7 normu, potrebna ulaganja u reduciranje emisija štetnih plinova i očekivano povećanje cijene automobila, većina proizvođača okreće se SUV-ovima gdje su veće marže i gdje je lakše optimizirati profit. Neki budući kraj Focusa, pretpostavlja se oko 2024. godine, bit će velika šteta jer od 1998. godine, sa svakom novom generacijom, ovaj model pokazuje da se Ford doista brine o vozačima na način na koji to većina proizvođača ne čini. S redizajnom aktualnog Focusa dogodile su se neke sitne estetske promjene, ali je suština ostala ista – i dalje je to dinamično kompetentni automobil pa čak i u ovom povišenom Active izdanju, na kojem je prednji ovjes podignut 30 mm, a stražnji 34 mm. 

S redizajnom je Focus dobio 13,2-inčni ekran infotainmenta, posuđen s modela Mustang Mach E, koji donosi mnogo brže biranje funkcija, bolju preglednost i modernu grafiku. Apsolutno zaslužuje sve pohvale. Interijer je i dalje mjesto gdje će se komforno smjestiti četiri odrasle osobe, a prtljažnik bi mogao biti malo veći, pogotovo kad je Focus opremljen rezervnim kotačem, a ne setom za krpanje guma. 

Ova Active verzija i izgledom koketira sa SUV-ovima, iako ima samo prednji pogon. Prije svega se to odnosi na plastične obrube blatobrana i dodatke na karoseriji. Vožnja? Čak i ovaj povišeni Focus zaslužuje samo superlativnu ocjenu. Ovjes je dalje odličan kompromis tvrdoće i udobnosti, nema prevelikog naginjanja u zavojima, a upravljač je direktan. Stabilnost je besprijekorna, a ovjes je kompetentan i na kvrgavim gradskim prometnicama gdje suvereno upija neravnine uz minucioznu izolaciju buke. 

Kombinacija trocilindričnog benzinskog motora i blage hibridne opcije funkcionira osiguravajući solidne performanse i korektnu potrošnju, koja se kreće u granicama 7,0-7,5 litara. Remenskim starter-generator mijenja alternator te u nekim trenucima osigurava dodatnih 30 Nm okretnog momenta te potentnija ubrzanja. Cijeli je paket dovoljno moćan za visoke putne brzine na autocestama, odnosno živahna ubrzanja kad će vam to zatrebati. Svemu dodajte i sedamstupanjski automatic s dvije spojke koji ekspresno brzo mijenja stupnjeve prijenosa i imate maksimalno zaokruženi automobil. Možda će malo vozače zbuniti blizina L prijenosa (za veća opterećenja) u blizini opcije D na samom mjenjaču, a ponekad će i izabrati krivi mod vožnje, ali pogreška se može brzo korigirati. 

Za kraj, Ford Focus Active ili model koji nema povišeni ovjes? Svejedno je i ovisi samo o preferencijama kupca. Riječ je o sjajnom kompaktno automobilu čiji bi nestanak u budućnosti bio velika šteta. Cijena je korektna. 

Tehničke karakteristike 

MOTOR turbobenzinski, blagi hibrid, 3 cilindra/12 ventila, obujam 998 ccm, snaga 92 kW/125 KS pri 6000 o/min, okretni moment 170 Nm od 1400 do 4500 o/min

DIMENZIJE dxšxv 437,8×182,5×1454 cm, međuosovinski razmak 270 cm, prtljažnik 341-392 l, spremnik goriva 52 l, masa 1371 kg

OVJES sprijeda McPherson, straga multilink

PERFORMANSE najveća brzina 196 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 11,1 s

POTROŠNJA 4,9/5,8/7,3 l/100 km

EMISIJA CO2 125 g/km

Euro NCAP +++++

+ Vozne osobine, motor, infotainment, prostor straga

– Prtljažnik

Serijska oprema: ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, automatski klima-uređaj, premium radio/MP3, USB, Bluetooth, putno računalo, start/stop, navigacija, LED svjetla, parkirni senzori, pokretanje vozila bez ključa, sustav upozorenja na vozilo u mrtvom kutu, automatsko kočenje u slučaju nužde, sustav za prepoznavanje pješaka, sustav za zadržavanje vozila u prometnom traku, aluminijski kotači

Dodatna oprema: grijano prednje sjedalo, grijanje vjetrobranskog stakla, grijanje upravljača (448 eura), zatamnjena stražnja stakla (149 eura), kamera za vožnju unatrag (249 eura)

Cijena 26.452 eura