Nova direktiva EU-a ima za cilj osigurati da se emisije CO₂ u zrakoplovstvu do 2050. godine smanje za dvije trećine. U tu će se svrhu u nadolazećim godinama sve više održivih zrakoplovnih goriva (SAF) dodavati konvencionalnom kerozinu. Parlament i Vijeće EU sada su se složili oko toga, preostaje im samo formalno usvojiti novu direktivu.
Od 2025. u EU će se miješati 2 posto održivog goriva, navodi se u priopćenju Europske komisije. Do 2050. očekuje se da će taj udio porasti na 70 posto. Isto tako, zračne luke moraju osigurati da njihova infrastruktura za punjenje bude prikladna za održiva zrakoplovna goriva. Ova održiva goriva mogu biti e-goriva. Biogoriva su također dopuštena, sve dok nisu proizvedena od hrane ili stočne hrane, ističe EK.
Direktiva o gorivu u zrakoplovstvu, poznata kao ReFuelEU Aviation, također propisuje da se zrakoplovi u zračnim lukama u EU smiju puniti samo s onoliko goriva koliko je potrebno za let. Cilj je izbjeći emisije CO₂ povezane s dodatnom masom i namjernim nošenjem dodatnog goriva kako ne bi morali puniti održiva goriva.
U EU-u to nije samo namijenjeno smanjenju emisija CO₂, već i stvaranju pravne sigurnosti za proizvođače goriva. Naime, to bi potaknulo veliku industrijsku proizvodnju održivog goriva u EU i smanjilo ovisnost o energentima iz trećih zemalja.
Održiva su goriva skuplja i do pet puta, što bi moglo stvoriti određene probleme na tržištu. Zračni prijevoznici izvan EU neće podlijegati ovoj mjeri pa bi moglu ponuditi jeftinije karte…