Mnogo se raspravlja o energentima budućnosti, a velika tema i dalje je promet. Električna vozila čine se kao realnost, ali ne odustaju ni proizvođači goriva, koji i dalje rade na opcijama sintetičkih goriva. Najviše glavu razibijaju novim idejama velike multinacionalke, tzv. big oil. Kako što efikasnije proizvesti sintetička goriva?! Ona su klimatski neutralna jer u proizvodnji koriste CO2, tako da, uzmu li se u obzir kasnije emisije CO2 kao posljedica izgaranja goriva u vozilima – klimatska bilanca je nula! U proizovdnji se iz zraka filtrira CO2, kasnije se emitira i količina ostaje ista, odnosno takva su goriva CO2 neutralna.
No problem je s velikom količinom energije potrebnom za proizvodnju tih goriva. Vjetroelektrane i solarne elektrane nisu dovoljne jer je potreban mnogo veći kapacitet za proizvodnju sintetičkih goriva. Naravno, ako govorimo o masovnoj proizvodnji. Sada se velike naftne tvrtke priklanjaju novoj ideji, takozvanom nuklearnom dizelu, koji se proizvodi pomoću električne energije nuklearnih elektrana.
S obizrom na to da, uključujući i projektno razdbolje, izgradnja jedna nuklearne elektrane može trajati i 19 godina, proizvođači goriva forisraju novu ideju – male modularne nuklearne reaktore (SMR). SMR su napredni nuklearni reaktori s kapacitetima snage koji se kreću od 50-300 MW(e) po jedinici, u usporedbi sa 700+ MW(e) po jedinici za tradicionalne nuklearne reaktore. Njih je lako transportirati, ne zauzimaju puno prostora i instalacija je brza (oko tri godine). SMR-ovi također imaju smanjene potrebe za gorivom i mogu se puniti gorivom svakih tri do sedam godina u usporedbi s jednom ili dvije godine za konvencionalne nuklearne elektrane. Neki SMR-ovi su dizajnirani za rad do 30 godina bez punjenja gorivom, piše oilprices.com
Čini se da je ideja o proizvodnji nuklearnog dizela sve bliže realizaciji!
Razlike između velikih i malih reaktora lijepo su objašnjene u ovoj grafici…
Ilustracija: ANSTO