Korozija podvozja i blatobrana: Znate li koliko vozila u Hrvatskoj pada na tehničkim pregledima zbog opasnog nedostatka?!

Zavirite ponekad i ispod vozila, a ako za to nemate mogućnosti, prihvatite nalaz ili savjet djelatnika na tehničkom pregledu koji obavezno pregledavaju podvoje vozila

S 14 i pol godina ste tinejdžer pred kojim je cijeli život, ali kada govorimo o starosti voznog parka to je vrijeme kada morate investirati u vozilo kako bi bilo sigurno na cesti. Uz sve moguće probleme s motorom, kočnicama, mjenjačem, sustavom upravljanja…, korozija je konstantna opasnost. Ona, naravno, ne nagriza samo one vidljive dijelove karoserije poput vrata ili pragova. Prava opasnost krije se s korozijom dijelova podvozja.

Dakle, vozni park u Hrvatskoj star je 14,59 godina. Na tehničkim pregledima vozila korozija i oštećenja se razvrstavaju po svojoj ozbiljnosti u tri razine: manji, veći i opasni nedostaci. Manji nedostatak je, na primjer, površinska korozija koja nema utjecaja na funkcionalnost bilo kojeg dijela vozila. Veći nedostatak je strukturalna korozija koja zadire duboko u materijal, rupe u nenosivim dijelovima samonosive karoserije i oplate, oštri rubovi nastali intenzivnom korozijom. Opasan nedostatak je strukturalna korozija na nosivim dijelovima (pragovi, oslonci amortizera i osovina i sl.), korozija zbog koje bi dijelovi mogli otpasti s vozila.

Centar za vozila Hrvatske (CVH) na temelju svojih statistika s tehničkih pregleda otkriva da se na vozilima detektira mnogo manjih nedostataka zbog površinske korozije (oko 170.000 vozila godišnje), koji se evidentiraju na zapisniku o tehničkom pregledu i na koje se vlasnik vozila upozorava. Vlasnik tada dobije priliku otkloniti taj manji nedostatak ili riskirati da se do sljedećeg tehničkog pregleda taj nedostatak razvije u veći. Vozila ne prolaze na tehničkom pregledu najviše zbog korozije na podvozju vozila i korozije na blatobranima vozila (oko 13. 000 vozila godišnje). To je korozija koje je iznimno opasna jer zamislite što bi, na primjer, pucanje dijelova podvoza moglo značiti u vožnji?!

Dakle, održavajte svoja vozila, pogotovo ako su starija. Zavirite ponekad i ispod vozila, a ako za to nemate mogućnosti, prihvatite nalaz ili savjet djelatnika na tehničkom pregledu koji obavezno pregledavaju podvoje vozila. Reagirajte ne vrijeme, popravite sve kvarove.