Uskoro dolazi novi VW Passat i to samo kao karavan: Moćni plug-in hibridi, ali ostaju i dizelaši!

Novi Passat Variant puno je veći od svojeg prethodnika. Od njega je duži za 14 cm te povećava prostor za noge dodatnih 5 cm

Novi Passat Variant dolazi krajem kolovoza, a marka Volkswagen sada objavljuje prve pojedinosti o sljedećoj generaciji ovog vozila. Novi Passat Variant bit će uveden na tržište tijekom prvog tromjesečja 2024. godine. Deveta je to generacija jednog od najuspješnijih automobila srednje klase, a odlikuje se 50-godišnjom poviješću – prodano je više od 30 milijuna primjeraka.

Tijekom procesa dizajna novog modela Passat Variant marka Volkswagen u iskoristila je najnoviju razvojnu fazu modularne poprečne platforme – čija kratica glasi MQB evo. U Volkswagenu obećavaju premium materijale u unutrašnjosti te odličnu rafiniranost u vožnji s minimalnom razinom buke. Uz novi infotainment (12,9 ili 15 inča) te funkcijske tipke na upravljaču, opcijski će biti dostupna i ergoActive prednja sjedala. Ona imaju električno namještanje (u do 14 položaja, ovisno o modelu i opremi) te različito konfigurirane funkcije masaže i klimatizacijske funkcije.

Dodirni kliznici s pozadinskim osvjetljenjem smješteni su ispod zaslona infotainment sustava i upotrebljavaju se za prilagodbu funkcija, npr. temperature u unutrašnjosti i jačine zvuka. Također, uz Passat će se opcijski nuditi novi head-up zaslon koji projicira informacije na vjetrobransko staklo.

Više prostora u stražnjem dijelu vozila. Novi Passat Variant puno je veći od svojeg prethodnika. Od njega je duži za 14 cm te povećava prostor za noge dodatnih 5 cm. Kapacitet prtljažnika također je povećan za 40 litara i iznosi 690 litara.

Brojne pojedinačne mjere poboljšavaju pogonski sustav novog modela: povećana krutost i bolje upravljanje poprečnom silom stražnje osovine s četiri spone (čime se ostvaruje bolja stabilnost stražnje osovine, a time i veća sigurnost tijekom vožnje), novi elektromehanički sustav upravljanja, izmijenjeni poprečni stabilizatori i amortizeri te prilagodbe za različite naplatke kotača. Izravniji omjer upravljanja i duži međuosovinski razmak modela Passat Variant dodatno se pozitivno odražavaju na karakteristike vožnje.

Također, Passat nudi još napredniju generaciju adaptivne regulacije voznog postroja: opcijski DCC Pro s amortizerima s dva ventila. Taj sustav neprestano reagira na površinu ceste i situaciju u vožnji te u obzir uzima parametre kao što su regulacije upravljanja, kočenja i ubrzanja. Idealna amortizacija izračunava se za svaki kotač, a amortizeri se namještaju u djeliću sekunde. Vozač ima mogućnost prilagodbe sustava DCC svojim individualnim preferencijama – od iznimno komforne do iznimno sportske postavke.

Sustav Vehicle Dynamics Manager također je dio serijske opreme. To je sustav MQB platforme koji je svoj debi proslavio u trenutačnoj verziji modela Golf GTI. Taj sustav upravlja funkcijama elektroničkih blokada diferencijala (XDS) i poprečnim dinamičkim komponentama kontroliranih amortizera u sustavu DCC Pro. Zahvaljujući sustavu Vehicle Dynamics Manager upravljanje je neutralnije, stabilnije, agilnije i preciznije uz regulacije kočenja za svaki pojedinačni kotač i prilagodbu tvrdoće amortizera ovisno o kotaču.

U paketima s premium specifikacijama model Passat Variant bit će u ponudi s novom generacijom IQ.LIGHT Matrix LED glavnih svjetala. Ta snažna svjetla imaju novi visokoučinkoviti glavni snop svjetala, čiji doseg iznosi oko 500 metara.

Zahvaljujući platformi MQB evo za novi Passat Variant dostupne su različite vrste pogona. U ponudi će biti s dizelskim motorima s turbopunjačem (od 150 do 193 KS), benzinskim motorima s turbopunjačem (TSI), djelomično hibridnim benzinskim motorima s turbopunjačem (eTSI) i plug-in hibridnim sustavima (204 i 272 KS). Doseg u električnom pogonu novih plug-in hibrida povećan je, ovisno o opremi, do 100 kilometara (baterija 26 kWh). Također, AC punjenje bit će brže kod svih verzija eHybrid, a DC punjenje (50 kW) također će prvi put biti moguće u okviru serijske opreme.