Američki primjer pokazuje da postoji važan razlog zašto mnogi vozači još čekaju s kupnjom električnog automobila. Jeftino gorivo i relativno skupa struja uzrok su za razmišljanje: prijeći na električni automobil ili ostati na klasičnim vozilima?! Studija Anderson Economic Groupa otkrila je da je na 100 prijeđenih milja mnogo vozila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem čija je vožnja jeftinija nego vožnja sličnog električnog vozila. Barem kada se gledaju troškovi energije/goriva.
Kompaktni i mali automobili i crossoveri u prosjeku troše 9,78 USD goriva na 100 milja. To uključuje vozila kao što su Nissan Versa, Honda Civic, Hyundai Elantra, Subaru Impreza i Mitsubishi Mirage. Za usporedbu, kompaktna i mala električna vozila poput Nissana Leafa i Chevrolet Bolta prelaze 100 milja dometa za 12,55 USD kada se pune kod kuće. Kada se pune na punionicama, cijena je 15,97 USD za 100 milja.
Kod većih automobil situacija se mijenja. Dok vožnja tipičnog vozila s benzinskim motorom, kao što su BMW Serije 5, Porsche Macan i Audi A6, košta u prosjeku 17,56 USD na 100 milja, luksuzni električni automobili poput Porsche Taycana, Tesle Modelaa 3 i Polestara 2 prijeći će 100 milja za 13,50 USD, ako se pune na kuućnim utičnicama. Ova se brojka povećava na 17,81 USD ako se puni na javnoj punionici. Što se tiče pick-upova, Anderson Economic Group objašnjava da 100 milja s dizelskim vozilom obično košta 17,10 dolara, dok dok je cijena za električno vozilo 17,72 dolara za 100 milja ako se puni kod kuće ili čak 26,38 USD na javnoj punionici.