Potrošnja na ADAC-ovu testu kWh/100 km | Potrošnja na WLTP testu kWh/100km | Razlika | |
Hyundai Ioniq 6 (77,4 kWh) UNIQ-Paket 2WD | 15,5 | 14,3 | 8,39% |
Hyundai Kona Elektro (64 kWh) Trend (prethodna generacija) | 16,7 | 14,7 | 13,61% |
Tesla Model 3 | 16,8 | 14,4 | 16,67% |
Fiat 500e Cabrio Icon | 17,4 | 14,7 | 18,37% |
Mini Cooper SE | 17,6 | 14,8 – 16,8 | – |
Renault Twingo Electric Intens | 17,6 | 16 | 10,00% |
Kia Niro EV (64,8 kWh) Inspiration | 17,9 | 16,2 | 10,49% |
Dacia Spring Electric Comfort Plus 2WD | 17,9 | 13,9 | 28,78% |
Hyundai Ioniq 5 (77,4 kWh) Techniq 2WD | 18,2 | 17 | 7,06% |
Kia EV6 (58 kWh) | 18,2 | 16,6 | 9,64% |
Polestar 2 Long Range Single Motor | 18,5 | 17,1 | 8,19% |
Kia EV6 (77,4 kWh) | 18,6 | 16,5 | 12,73% |
Peugeot e-208 GT | 18,7 | 17,6 | 6,25% |
Kia e-Soul (64 kWh) Spirit | 18,8 | 15,7 | 19,75% |
Opel Corsa-e Elegance | 18,8 | 15,6 | 20,51% |
Renault Zoe R135 Z.E. 50 Intens (52 kWh) | 19 | 17,7 | 7,34% |
Renault Mégane E-TECH Electric EV60 220hp | 19,2 | 16,1 | 19,25% |
Volvo C40 Rech. Pure Electr. Single Motor Ultim. | 19,2 | 18,7 | 2,67% |
Citroen e-C4 Shine | 19,3 | 15,3 | 26,14% |
VW ID.3 Pro Performance 1st Max | 19,3 | 16,1 | 19,88% |
Hyundai Ioniq 5 (77,4 kWh) UNIQ-Paket 4WD | 19,4 | 17,9 | 8,38% |
BMW i4 eDrive40 | 19,5 | 16,1 | 21,12% |
Skoda Enyaq Coupé RS iV | 19,5 | 17,2 | 13,37% |
BYD Atto 3 EV Design | 19,7 | 15,6 | 26,28% |
MG5 Electric Maximum Range Luxury | 19,7 | 17,9 | 10,06% |
Ora Funky Cat (63 kWh) 400 Pro + | 20 | 16,5 | 21,21% |
Subaru Solterra Platinum Plus | 20 | 17,9 | 11,73% |
Mercedes-Benz EQE 350+ | 20 | 16,5 | 21,21% |
Peugeot e-2008 GT | 20,2 | 17,8 | 13,48% |
Opel Mokka-e Ultimate | 20,3 | 17,4 | 16,67% |
Audi Q4 Sportback 40 e-tron S line | 20,4 | 17,5 | 16,57% |
BMW iX xDrive 50 | 20,4 | 20 | 2,00% |
Nio ET7 (100 kWh) | 20,4 | 19 | 7,37% |
DS 3 Crossback E-Tense So Chic | 20,5 | 17,6 | 16,48% |
Honda e Advance | 20,5 | 17,8 | 15,17% |
VW ID.5 Pro Performance | 20,7 | 16,3 | 26,99% |
MG ZS EV Luxury | 20,7 | 18,6 | 11,29% |
Mazda MX-30 e-SKYACTIV Makoto | 21 | 17,9 | 17,32% |
Mercedes EBQ 350 Electric Art 4Matic | 21,1 | 18,2 | 15,93% |
BMW iX3 Impressive | 21,2 | 18,9 | 12,17% |
Cupra Born e-Boost (58 kWh) | 21,2 | 15,5 | 36,77% |
Tesla Model Y Maximum Range AWD | 21,2 | 16,9 | 25,44% |
Nissan Ariya (63 kWh) Evolve Pack | 21,3 | 17,6 | 21,02% |
Mercedes-Benz EQS 450+ Electric Art | 21,5 | 16,8 | 27,98% |
Mercedes EQA 250 Electric Art | 21,6 | 17,9 | 20,67% |
Ford Mustang Mach-E Extended Range | 21,7 | 16,5 | 31,52% |
Skoda Enyaq iV 80 | 21,9 | 16,7 | 31,14% |
BMW i7 xDrive 60 | 22 | 18,5 | 18,92% |
Nissan Leaf Acenta (40 kWh) | 22,1 | 20,6 | 7,28% |
Polestar 2 Long Range Dual Motor | 22,3 | 19,3 | 15,54% |
MG Marvel R Electric Performance | 22,8 | 20,9 | 9,09% |
Genesis GV70 Electrified Sport AWD | 22,8 | 19,2 | 18,75% |
VW ID.4 Pro Performance (77 kWh) Max | 22,8 | 17,7 | 28,81% |
Porsche Taycan Sport Turismo GTS | 23,2 | 20,9 | 11,00% |
Mercedes EQS 580 Electric Art 4Matic | 23,3 | 18 | 29,44% |
VW ID. Buzz Pro | 23,3 | 20,6 | 13,11% |
Porsche Taycan 4S Performance Plus | 23,6 | 26,2 | −9,92% |
Ford Mustang Mach-E Extended Range AWD | 23,6 | 18,7 | 26,20% |
Opel Combo-e Life Ultimate | 23,7 | 19,3 | 22,80% |
Genesis GV60 Sport Plus AWD | 23,9 | 19,1 | 25,13% |
Nio EL7 (100 kWh) | 23,9 | 21,6 | 10,65% |
Audi e-tron Sportback 55 quattro | 24,4 | 23,7 | 2,95% |
Aiways U5 Premium | 24,7 | 17 | 45,29% |
Audi e-tron 55 quattro | 25,8 | 23 | 12,17% |
Audi e-tron GT quattro | 26,3 | 20,5 | 28,29% |
VW ID.4 GTX 4Motion | 26,9 | 18,3 | 46,99% |
Jaguar i-Pace EV400 S AWD | 27,6 | 22 | 25,45% |
Volvo XC40 Recharge Pure Electric Twin Pro AWD | 28,8 | 23,8 | 21,01% |
Citroen e-Spacetourer XL (75 kWh) Shine | 29,7 | 26,6 | 11,65% |
Mercedes EQV 300 lang | 30,9 | 28,1 | 9,96% |
Često se govori o dometu električnog automobila – ali barem je jednako zanimljiva podatak o stvarnoj potrošnji električne energije. Njemački ADAC testirao je 70 električnih automobila kako bi utvrdio koji je od njih najučinkovitiji. Da veliki skupi električni automobil s velikom baterijom ima veliki domet nije nešto čudno, ali zapravo je potrošnja električne energije zanimljivija. Na kraju, to je ono što plaćate u svakodnevnoj vožnji. Njemački autoklub ADAC već godinama testira domet i potrošnju najpopularnijih električnih automobila na tržištu. Riječ je o oko 70 električnih automobila koji su testirani u takozvanom Ecotestu kako bi se vidjela njihova stvarna potrošnja električne energije – čak 25 električnih automobila ostvarilo je 20 posto ili veću potrošnju od brojki navedenih na tvorničkim WLTP testiranjima.
Najekonomičniji električni automobil trenutno je Hyundai Ioniq 6, koji ima potrošnju na ADAC-ovom testu od niskih 15,5 kWh/100 km te minimalnu razliku u odnosu na WLTP testiranje. Zanimljivo je da je na drugom mjestu još jedan Hyundai, a to je mali SUV Kona Electric. Unatoč činjenici da je automobil star nekoliko godina, odnosno da se radi o prethodnoj generaciji, imao je potrošnju na Ecotestu od 16,7 kWh/100 km. Na trećem mjestu je Tesla Model 3 s potrošnjom od 16,8 kWh/100 km. Na dnu su Volvo XC40 Recharge Twin Pro AWD s potrošnjom od 28,8 kWh/100 km, Citroen e-Spacetourer XL (75 kWh) Shine troši 29,7 kWh/100 km, dok je Mercedes EQV 300 long s 30,9 kWh/100 km posljednji.
Kada je riječ o potrošnji energije, nije presudno samo koliko učinkovito elektromotor koristi energiju. Veliki gubici javljaju se i prilikom punjenja…
Pogledajte rezultate na ADAC-ovom testu i službenu WLTP potrošnju…