Motor s unutarnjim izgaranjem već je bio na rubu izumiranja, ali njemačka vlada je postigla iznimku za sintetička ili e-goriva na razini Europske unije. Dakle, novi dizelaši i benzinci i dalje će biti u prodaji ako će ići na e-goriva. Sintetička goriva bi mogla biti alternativa automobilima koji su već danas na našim cestama. Veliki automobilski koncern Stellantis testirao je sintetička goriva i njihov utjecaj na motore automobila. Grupa od 14 marki, koja uključuje Opel i Peugeot, provjerila je kompatibilnost motora i goriva. Rezultat istraživanja? Sintetička goriva su bezopasna za čak 24 obitelji benzinskih i dizelskih motora. To je ekvivalent 28 milijuna vozila na cestama, ističe Stellantis. Kompatibilne su gotovo sve serije vozila koje se od 2014. prodaju s Euro 6 standardom emisija.
Zajedno s najvećom naftnom tvrtkom na svijetu Aramcom, automobilska grupa nije testirala samo kompatibilnost u motoru. Crijeva za gorivo, spremnici i filtri također su pomno ispitani. Provjerene su i emisije ispušnih plinova, startnost, performanse motora, pouzdanost, trajnost, razrjeđivanje ulja i performanse goriva pri ekstremnoj hladnoći i visokim temperaturama.
– Upotreba sintetičkih goriva mogla bi imati značajan i gotovo trenutačni učinak na smanjenje emisija CO2 iz postojećeg voznog parka. Stoga našim kupcima nudimo jednostavnu i ekonomski učinkovitu opciju za smanjenje emisija CO2. Sve što trebaju učiniti je odabrati drugačiju pumpu na benzinskoj crpki bez potrebe za prenamjenom svojih vozila – ističe direktor Stellantisa Ned Ćurić.
Naravno, do masovne uporabe sintetičkih goriva proći će puno vremena, a zbog zahtjevne proizvodnje pitanje je hoće li dosegnuti cjenovnu razinu koja će biti prihvatljiva prosječnim vozačima.