Europska komisija protiv jeftinih kineskih električnih automobila: Najpovoljniji ‘Kinez’ je zapravo ‘Europljanin’!

Kineske vlasti već su najavile da je istraga Europske komisije pogrešna odluka i da će se na svake mjere odgovoriti protumjerama...

Istraga Europske komisije o jeftinim kineskim električnim vozilima koja dolaze u Europsku uniju dobiva se jasnije konture. Pratit će se, naime, koliko kineska država subvencionira svoje proizvođače vozila i koliko su oni zbog toga privilegirani, odnosno mogu ponuditi niže cijene, piše Bloomberg. No, zanimljivo, najjeftiniji kineski automobil na tržištu je – europski! Djeluje vam čudno? Ne mora biti tako.

Grupa Renault već nekoliko godina prodaje Daciu Spring kao najpristupačniji električni automobil u Europi. Cijena crossovera proizvedenog u kineskoj provinciji Hubei počinje od 20.800 eura u Francuskoj ili 15.800 eura nakon državne subvencije.

Modeli marki u kineskom vlasništvu, uključujući MG, Polestar i Nio, prodaju se po mnogo većoj cijeni na ključnim europskim tržištima nego kod kuće.

– Globalna tržišta sada su preplavljena jeftinijim kineskim električnim automobilima, a njihova se cijena umjetno održava niskom ogromnim državnim subvencijama – rekla je povjerenica Europske komisije Ursula von der Leyen u srijedu.

Koliko su skuplja kineska vozila koja dolaze u Europu u odnosu na cijene na domaćem tržištu? BYD Dolphin u Kini košta 15.200 eura, a u Francuskoj 28.890 eura. MG ZS u Kini košta 15.600 eura u Njemačkoj 31.300 eura. Ono što zabrinjava europske proizvođače automobila je da su i s ovim povećanjem cijena kineski automobili još jeftiniji od europskih konkurenata.

Inače, kineske vlasti već su najavile da je istraga Europske komisije pogrešna odluka i da će se na svake mjere odgovoriti protumjerama…