Sada je i službeno: Nema subvencija u Francuskoj za kupnju kineskih električnih automobila, niti za neke Tesle!

Francuska nema problem s ovim potezom i ljutnjom Kine jer na kineskom tržištu francuski proizvođači automobila gotovo i nisu prisutni...

Francuska je jedna od prvih zemalja u Europi koja je kineske električne automobile smatrala opasnošću za europsku industriju, a posebno za francuske proizvođače. Sada je Vlada poduzela akciju i odobrila novo pravilo subvencija za kupnju električnih automobila, koje su dosad bile otvorene za sve marke, ali od sada će biti uvedene restrikcije. Nema više subvencija za kineske električne automobile, odnosno vozila proizvedena izvan Europe, a pronađen je zanimljiv način da se cijela priča zamaskira u ekološki plašt, odnosno da ne djeluje kao protekcionizam.

Kako bi izbjegla izravnu diskriminaciju kineskih marki, Francuska je odlučila svoju pomoć temeljiti na ekološkom otisku automobila, od njegove proizvodnje do zastupstva, a ne samo na emisiji CO₂ kada automobil vozi. Ovo novo pravilo stupit će na snagu u siječnju 2024.

Do sada se subvencija za kupnju od 5000 € (do 7000 € za kućanstva s niskim primanjima) dodjeljivala bez obzira na CO2 otisak vozila tijekom njegovog životnog ciklusa, ali njegova ekološka učinkovitost sada će biti ispitana.

U praksi, svakom modelu prodanom u Francuskoj bit će dodijeljena ekološka ocjena, koja će ga učiniti prihvatljivim za bonus ili ne. Ovaj će se rezultat izračunati na temelju utjecaja svake faze na okoliš prije njezine uporabe na cesti. Materijali korišteni u proizvodnji (čelik, željezni metali, aluminij itd.) bit će uzeti u obzir, kao i utjecaj na okoliš montaže (potrošnja energije i mješavina energije, na primjer) i baterija (težina, transport, potrošnja energije). Ispitat će se i logistika, odnosno odakle dolaze baterije i sam automobil. Dakle, automobil proizveden u Kini ili Teksasu ne bi imao pravo na potporu za kupnju, jer bi u emisije bio uključen i transport. Ova mjera uključit će i dio Teslinih vozila, poput Modela S ili X, koji se ne proizvode u Europi.

Podsjetimo, Francuska nema problem s ovim potezom i ljutnjom Kine jer na kineskom tržištu francuski proizvođači automobila gotovo i nisu prisutni… Bez subvencija kineski automobili neće biti konkurentni, kao niti neke Tesle.