Njemačka je uspjela lobiranjem omogućiti da se od 2035. godine na području Europske unije mogu prodavati i novi dizelski i benzinski automobili – ako ih pokreću sintetička goriva. Svi ostali automobili s motorima s unutarnjim sagorijevanjem bit će zabranjeni. No EK je sad predstavila prijedlog za uključivanje novih vozila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem na eGoriva u promet. Ovim prijedlogom Komisija omogućuje eGoriva, ali ih de facto onemogućuje, barem tako prijedlog propisa tumači udruga eFuel Alliance, koja se zalaže za korištenje eGoriva. Prijedlog koji je sada na stolu toliko je restriktivan da se ne može implementirati u praksi, tvrdi udruga. Tako će zabrana motora s unutarnjim sagorijevanjem ostati na snazi i 2035. godine. U čemu je bit prijedloga? Prilikom proizvodnje eGoriva iz zraka se uzima CO2, koji se kasnije, izgaranjem u automobilima, vraća u atmosferu. Dakle, ono što se uzme, to se i vrati pa su emisije CO2 – nula!
No EK sada traži i da se u lancu transporta, skladištenja i distribucije goriva koriste sustavi i cisterne s nultom emisijom CO2, a to je iz današnje perspektive utopija.
– Smanjenje emisija od 100% stoga je gotovo nemoguće. To se odnosi na sve tehnologije, uključujući i elektromobilnost. Sve dok transport i distribucija nisu također obuhvaćeni obnovljivim energijama, nemoguće je postići potpuno smanjenje emisija – kažu u eFuel Alliance, jasno upirući prstom i u elektromobilnost, koja također nije očišćena od emisija CO2.
EK je objavila da će novi benzinci i dizelaši, proizvedeni od 2035. godine nadalje, morati biti opremljeni posebnim sustavima koji će prepoznavati sintetičko gorivo. Ako u njih natočite klasični benzin i dizel neće se moći pokrenuti.