Presuda Europskog suda: Proizvođači automobila morat će dati sve podatke o vozilima neovisnim servisima!

Proizvođači automobila sve više otežavaju neovisnim radionicama pristup informacijama pohranjenim u automobilu, kao što je memorija grešaka ugrađene elektronike

Konstatno je nadmudrivanje između proizvođača automobila i tzv. neovisnih servisa, odnosno onih koji nisu u mreži u ovlaštenih servisa. Proizvođači automobila u pravilu pokušavaju tim servisima uskratiti pristup ključnim servisnim alatima i tako primorati vozače da automobile servisiraju u ovlaštenoj mreži servisa, koji su u pravilu skuplji. To će se sada vjerojatno promijeniti nakon presude Europskog suda pravde, koja ide u korist neovisnih servisera.
Prema presudi, neovisnim gospodarskim subjektima mora se omogućiti puni pristup informacijama potrebnim za obavljanje njihovih zadaća u opskrbnom lancu na tržištu popravka i održavanja vozila. Ograničenje koje postavljaju proizvođači dovelo bi do smanjenja konkurencije i smanjenog izbora potrošača.
Proizvođači automobila sve više otežavaju neovisnim radionicama pristup informacijama pohranjenim u automobilu, kao što je memorija grešaka ugrađene elektronike. Oni često naplaćuju naknade za licence ili vezu s vlastitim serverima servisima koji nisu dio njihove servisne mreže.
U oglednom postupku, lanac radionica ATU i specijalist za autostakla Carglass zajedno su tužili FCA Italy SpA. Carglass očekuje da će sada svi proizvođači vozila poštovati tumačenje propisa  i odmah ukloniti sva ograničenja pristupa. No treba biti realan, ulaganja elektroničku opremu neće se isplatiti svim servisima pa će mnogi manji servisi biti prisiljeni na održavanje starijih vozila, koja nisu toliko zahtjevna s elektroničkim sustavima.