Stručnjaci tvrde: Teslin električni kamion omogućuje prelazak iste dnevne udaljenosti kao neki dizelaš!

PepsiCo trenutno ima nekoliko desetaka Semija u floti u sjevernoj Kaliforniji, a jedan od njegovih vozača prešao je 1747 kilometara u jednom danu tijekom testa

Podaci testiranja u stvarnom uvjetima pokazuju da kamion Tesla Semi može prijeći oko 659 km po punjenju i napuniti se do 80 posto u samo 45 minuta. Uzimajući u obzir koliko je velik ugrađeni paket baterija (otprilike veličine deset paketa modela S) to su dobre vrijednosti. U nedavnom trotjednom testu 22 električna tegljača za prijevoz tereta, Tesla Semi je bio najbolji po prijeđenim kilometarima i dokazao je da električni kamioni mogu obaviti isto toliko posla u jednom danu kao i dizelski modeli.

U usporedbi s konkurencijom iz Nikole, BYD-a, Freightlinera i Volva, Tesla Semi imao je više radnih sati na cesti i prevalio je više kilometara dnevno. PepsiCo trenutno ima nekoliko desetaka Semija u floti u sjevernoj Kaliforniji, a jedan od njegovih vozača prešao je 1747 kilometara u jednom danu tijekom testa, zaustavljajući se na tri kratka djelomična punjenja baterije, i sve je to učinio s punom prikolicom.

Sjevernoameričko vijeće za učinkovitost teretnog prijevoza (North American Council for Freight Efficiency) pratilo je sve kamione osamnaest dana, počevši od 11. rujna, zbog analize infrastrukture punjenja, troškova vlasništva, voznih performansi… Nije svaki kamion u testu bio aktivan svaki dan i ne čini se da se itko od vozača potrudio postaviti nove rekorde udaljenosti ili punjenja.

Tesla je možda pobijedila na ovom testu jer su njeni Pepsi vozači radili distribuciju na većim udaljenostima, dok su drugi zastupljeni proizvođači češće zaustavljali regionalna vozila. Na primjer, u jedanom danu Tesla Semi imao je najviše pet zaustavljanja za istovar robe, dok je Nikola napravio 13 dostava, a jedna od eCascadia 10.

Ovi veliki kamioni mogu se puniti na mega-brzim punjačima od 750 kW, što znači da bi manja (i jeftinija) baterija mogla biti preporučljiva za kraće regionalne prijevoze. Možda je važnije od Tesline pobjede to što Pepsijevi vozači mogu prijeći isti broj kilometara s električnim kamionom i dizelskim kamionom. Vozači ionako ne mogu prijeći više od 1600 km dnevno pa se pokazalo da tri zaustavljanja radi punjenja nisu štetila ukupnom vremenu rada. Tesli sad preostaje rad na nizu važnih parametara koji dolaze s godinama iskustva u transportnom sektoru. To je nešto što Volvo i Freightliner imaju…