Najava iz BMW-a: S novim baterijskim ćelijama prestižemo Teslu!

BMW sa svojim novim ćelijama prepoloviti troškove baterija za električne automobil

Tko će pobijediti u utrci za baterijsku tehnologiju i isplativu arhitekturu električnih vozila? Danas Tesla ima prednost pred mnogim proizvođačima automobila, ali intenzivan je lov na Teslu. BMW tvrdi da već sustiže i prestiže Teslu. Šef proizvodnje BMW-a Milan Nedeljković tvrdi da BMW već ima prednost nad Teslom sa svojim novim velikim baterijskim ćelijama i novom arhitekturom Neue Klasse, izjavio je u intervjuu Autonewsu. Glavni razlog je, kako se navodi, što će BMW sa svojim novim ćelijama prepoloviti troškove baterija za električne automobile. Nova poboljšana litij-ionska baterija imat će 30% povećanje energetske učinkovitosti i brzine punjenja. Trošak proizvodnje iznosi 50% današnjih troškova.

BMW-ove nove cilindrične baterijske ćelije imaju promjer od 46 milimetara, te su slične limenkama piva. BMW će raditi s dvije različite visine baterija, jedne od 95 milimetara i druge od 120 milimetara. Baterije imaju manji sadržaj kobalta u katodi, dok anoda ima više silicija od današnjih baterija. Plan je koristiti veliki udio recikliranih materijala i smanjiti emisiju ugljičnog dioksida za 60 posto u usporedbi s današnjim baterijama.

BMW je također predstavio svoj nadolazeći električni automobil, Neue Klasse, na sajmu IAA u Münchenu u rujnu. Nova arhitektura vozila smanjit će troškove proizvodnje u usporedbi s današnjim BMW automobilima, koji su izgrađeni na mješovitoj platformi koja može nositi motore s unutarnjim sagorijevanjem i elektromotore. Neue Klasse predstavlja i novi dizajn i novi način proizvodnje električnih automobila za BMW.

– Neue Klasse bit će veliki tehnološki korak naprijed za nas – kaže Milan Nedeljković..