UltraFan je naziv ovog novog nevjerojatnog motora Rolls-Roycea, a ističe se između ostalog i svojom veličinom. Kao i svi motori koje ova tvrtka proizvodi, kompatibilan je s gorivom koje smanjuje zagađenje. Industrija vezana uz zrakoplovstvo jedna je od onih koje najviše zagađuju okoliš, pa Rolls-Royce predviđa pooštravanje pravila u tom sektoru. Mehanika UltraFana kompatibilna je s održivim gorivom koje je mnogo manje štetno za okoliš od onih koje se obično koriste u ovom sektoru i koje, osim toga, ne utječe na performanse. Uz to, sposoban je generirati snagu do 64 MW (na primjer, Rolls-Royce Trent 900 razvija 36 MW), što ga čini jednom od najzanimljivijih opcija za zrakoplovno tržište. Rolls-Royce je testirao motor i gorivo u pogonima tvrtke u Kanadi, dobivši izvanredne rezultate u pogledu učinkovitosti.
Motor ima promjer 3,556 metara s titanskim lopaticama i 25% je učinkovitiji u odnosu na prvu generaciju Rolls-Royceovih Trent motora.
Treba napomenuti da trenutačno zakon ograničava upotrebu ovog novog održivog goriva za zrakoplove. Uz prethodno odobrenje nadležnih tijela, letovi se mogu planirati samo uz kombinaciju od najviše 50% ovog goriva, dok preostala polovica mora biti konvencionalno gorivo, odnosno kerozin. U tu svrhu, mlazni motori koje je razvio Rolls-Royce imat će mješavinu goriva dizajniranu da ne oštećuje performanse. Simon Burr, direktor grupe za inženjering, tehnologiju i sigurnost u Rolls-Royce PLC, jasno je dao do znanja da će britanski konglomerat nastaviti raditi na svojoj viziji, koja ide ruku pod ruku sa smanjenjem zagađujućih emisija u velikim razmjerima.
Održivo gorivo koje se trenutno koristi u komercijalnom zrakoplovstvu smanjuje emisiju CO2 do 80%. Može se proizvesti iz brojnih izvora, uključujući otpadna ulja i masti, zeleni i komunalni otpad te neprehrambene usjeve.
Projekti kao što je UltraFan mogli bi imati mjesto u industriji zračnog prometa u srednjoročnom razdoblju.