Analizom je utvrđeno da su 2022. i 2023. cijene baterija za električna vozila bile više nego 2021., djelomično zbog rastuće potražnje i povezanog nedostatka komponenti. Dodajte tome i inflaciju, koju osjećamo na svakom koraku i s njom živimo kao i s nepodnošljivim susjedom. U novoj prognozi tvrtke za financijske usluge Goldman Sachs, njihovi analitičari očekuju da će cijene baterija za električna vozila naglo pasti tijekom sljedećih nekoliko godina.
Do 2025. predviđaju da će cijene pasti za 40 posto u odnosu na 2022. – sa 155,63 dolara po kWh 2022. – na 99 dolara 2025. To je gotovo 10 posto niža cijena nego u prethodnoj prognozi tvrtke. Samim tim može očekivati očekuje se i znatno pojeftinjenje električnih automobila. Do 2030. Goldman Sachs predviđa godišnji pad cijene od 11 posto, te će tada cijena biti oko 72 dolara po kWh, odnosno manje od polovice onoga što baterije danas koštaju. Pitanje je jesu li ove projekcije uvjetovane i popriličnim hlađenjem tržišta, odnosno skromnijem rastu prodaje električnih automobila nego što je bilo očekivano.
Goldman Sachs predviđa da će sredinom desetljeća električni automobili koštati isto kao i ekvivalentni automobili s motorima s unutarnjim sagorijevanjem ako se gledaju ukupni troškovi vlasništva i to bez ikakvih subvencija. Goldman Sachs vjeruje da će globalna automobilska flota prijeći s 2 posto električnih automobila 2020. na 17 posto 2025. i 35 posto 2030. Do 2040. približavamo se točci u kojoj će dva od tri električna automobila na cestama biti električni. Kako ide ona optimistična – živi bili pa vidjeli!