Prema nedavnom izvještaju Globalne inicijative za ekonomičnost prometa (GFEI) SUV-ovi su prvi put prošle godine nadmašili u prodaji sve ostale karoserijske oblike automobila. Misli se na prodaju u cijelom svijetu. Prosječna masa vozila porasla je na rekordnu vrijednost od 1,5 tona. Veća masa u pokretu – to ne znači samo veći rizik od nesreća, nego i veću potrošnju energije te veće emisije stakleničkih plinova.
Po izvještaju GFEI-a, to potkopava drugačiji, pozitivan trend: svake godine energetski intenzitet vozila, odnosno potrošnja s istim performansama, smanjuje se za više od četiri posto. Glavni uzrok povećane učinkovitosti je prelazak na električni pogon koji je sada u svakom sedmom novom automobilu na svijetu. Osobito na tržištima s visokim udjelom električnih automobila kao što su Kina ili Europa, bilanca se uspješno poboljšala, posebice od 2020. godine.
Da je prosječna veličina vozila ostala ista kao i, na primjer, 2010. godine, potrošnja energije i emisije CO2 novog voznog parka mogle su biti 30 posto niže nego danas, navodi GFEI. Trend popularnosti SUV-ova anulirao je sve prednosti električnih motora, ali i manjih benzinskih te dizelskih motora.
– Moramo se odmaknuti od ovih ogromnih vozila – objasnila je Sheila Watson iz odbora FIA-ine Zaklade. Zaklada je naručila istraživanje od GFEI-ja.