Scania ima novi veliki šestcilindrični motor: Umjesto dizela – bioplin!

Emisije CO2 mogu se smanjiti do 90 posto od izvora energije do ispuha

U transportnom sektoru konstantno traje utrka za čišćim pogonima. Pokušava se sa strujom, vodikom, a sada i s bioplinom. Scania je upravo objavila da je svoj 12,7-litreni šestcilindrični motor pripremila za korištenje bioplina. Snaga motora je 460 konjskih snaga, a okretni moment 2300 Nm. Omogućuje domet do 280 kilometara za natovareni kamion od 40 tona. Zanimanje za kamione koji rade na bioplin u velikom je porastu, objašnjavaju u Scaniji. Za prijevozničke tvrtke koje žele brzo smanjiti emisije ugljičnog dioksida, kamioni za bioplin mogu biti korisno rješenje. Emisije CO2 mogu se smanjiti do 90 posto od izvora energije do ispuha. Također, broj punionica u Europi ubrzano raste. Prednost je što su ti motori puno tiši od dizelaša.

Bioplin se uglavnom sastoji od metana (CH4). Plin se obično proizvodi probavom, koja se odvija uz pomoć mikroorganizama ili u komercijalnoj uporebi razgradnjom smeća, otpada od hrane, prirodnog gnoja. Metabolizam bakterije veže CO2 te stvara vodu i plin metan uz pomoć vodika iz procesa fermentacije. Korist je, dakle, dvostruka, otpad se razgrađuje, a plin se može koristiti kao gorivo.