Kolike će biti cijene sintetičkih goriva? Neki spominju samo jedan euro po litri…

Interesna skupina proizvođača automobila, industrije goriva i automobilskih klubova, eFuel Alliance, vjeruje da je cijena litre od 1,45 do 2,24 eura moguća 2050. godine

Nakon 2035. godine novi automobili s unutarnjim sagorijevanjem moći će u Europskoj uniji voziti samo na sintetička goriva ili e-goriva. Fosilni dizal i benzin bit će zabranjeni za nova vozila. Premda je e-gorivo CO2 neutralno kada se proizvodi zelenom energijom, ono i dalje izgara te nastaju štetne tvari poput dušika, ugljičnog monoksida i sitnih čestica. U gradskim središtima ispušni plinovi su i dalje štetni za ljude i životinje.

E-goriva nastaju u idealnom scenariju stvaranjem vodika iz vode putem elektrolize. Struja potrebna za tu elektrolizu dolazi od energije vjetra i sunca. Zatim se u kemijskom procesu dodaje CO2 iz zraka. Fischer-Tropsch proces stvara sintetička goriva, također poznata kao e-goriva. Goriva se smatraju CO2 neutralnima jer se za njegovu proizvodnju uzima CO2 iz atmosfere, a potom se vraća u atmosferu pri sagorijevanju u motorima. Do sada su se e-goriva proizvodila u malim pilot postrojenjima. Njemački Autobild piše da proizvodnja u laboratorijskim uvjetima rezultira cijenom litre goriva od 4,50 eura, što nije konkurentno u usporedbi s fosilnim gorivima. Ako se e-goriva budu proizvodila u velikoj mjeri i ako se proizvodnja optimizira, cijene ovog goriva će vjerojatno pasti.

Europska ekološka organizacija Transport & Environment (T&E) predviđa cijenu e-goriva od 2,80 eura po litri 2030. godine. To je cijena bez trošarina. Interesna skupina proizvođača automobila, industrije goriva i automobilskih klubova, eFuel Alliance, vjeruje da je cijena litre od 1,45 do 2,24 eura moguća 2050. godine. Ta europska lobistička udruga procjenjuje da će troškovi proizvodnje pasti na razinu između 0,70 i 1,33 eura po litri 2050. godine. Kao što je spomenuto, to su troškovi proizvodnje, a finalna prodajna cijena ovisi o razvoju poreza i dodatnih troškova u sljedećih 27 godina.

Prema drugoj procjeni, cijena litre bi 2026. godine mogla pasti na 1,60 eura, navodi Autobild. Još je optimističnija procjena od oko jedan euro po litri 2030. godine. Do tada bi mogla biti konkurentna fosilnim gorivima, čije cijene sigurno neće pasti. U mnogim se zemljama u istom razdoblju planira dodavanje e-goriva fosilnim gorivima.

Dakle, e-goriva u početku će biti znatno skuplja od fosilnih goriva, ali na dodatne troškove mogu utjecati vlade. Handelsblatt piše da njemački ministar financija razmatra potpuno ukidanje PDV-a na e-goriva.