Korisno, ali i skupo: Koliko senzori i kamere na vozilima povećavaju troškove servisa, kada dođe do prometne nesreće?!

S jedne strane su veći troškovi, ali ne treba zanemariti i sigurnosni aspekt ovih sustava. Oni doista pomažu...

Tehnologija nas spašava, sustavi poput automatskog kočenja u slučaju nužde spriječili su sigurno tisuće sudara s naletom vozila na stražnji kraj drugog vozila. Sjetimo se samo bazičnih rješenja poput parkirnih senzora, koji su poput superheroja autoindustrije jer na vrijeme alarmiraju vozače da ne oštete svoje i druga vozila prilikom manevara parkiranja. No svaka tehnologija nosi cijenu, pogotovo kada je treba zamijeniti zbog, na primjer, prometne nesreće. Američki autoklub (AAA) utvrdio je da prosječno 37,6 posto troškova popravka štete nakon sudara odlazi na popravak i kalibraciju senzora i kamera, koji se koriste za napredne vozačke sustave. To uključuje adaptivni tempomat i pomoć pri održavanju vozila u prometnom traku, kada se aktiviraju radari i kamere, ali i stariju tehnologija poput stražnjih parkirnih senzora.

AAA je procijenio tri vozila iz modelske godine 2023. opremljena naprednom opremom za pomoć u vožnji. U prosjeku, popravak i kalibriranje radarskih senzora dodalo je 500 do 1300 dolara računu popravka. Ultrazvučni senzori koji se često koriste za pomoć pri parkiranju povisili su cijenu između 300 i 1000 dolara, a sustavi kamera na vjetrobranskom staklu dodali su od 900 do 1200 dolara.

Sustavi za mrtvi kut uključuju senzore i/ili kamere u bočnim retrovizorima te mogu povisiti cijenu između 740 i 1600 dolara na cijenu popravka. To može činiti sve do 70,8 posto troškova samo pri zamjeni retrovizora. Dakle, s jedne strane su veći troškovi, ali ne treba zanemariti i sigurnosni aspekt ovih sustava. Oni doista pomažu…