Umjesto ogromne količine vode – dekica: Ovako su vatrogasci zaustavili požar na električnom vozilu…

Nema dokaza da će se električni automobili češće zapaliti od benzinaca i dizelaša. No požari se gase drugačijom taktikom i tehnologijom

Protupožarni alarm u kući u Centennialu, Colorado, uključio se u 7:40 ujutro 10. siječnja. Kuća se ubrzo ispunila dimom koji je dolazio iz garaže. Jedan od obiteljskih automobila, električni Jaguar I-Pace iz 2019., zapalio se tijekom punjenja. Kad su vatrogasci iz South Metro Fire Rescue Centennial stigli na mjesto događaja, primijetili su plamen u garaži i ogromnu količinu dima koja izlazi van. Ekipa je prvo poduzela mjere da se požar ne proširi na kuću. Na sreću, obitelj je napustila kuću bez ikakvih posljedica.

Zapaljeni Jaguar I-Pace izvučen je iz garaže na kolni prilaz uz pomoć Forda F-150 i pokriven posebnom dekom nakon što su vatrogasci primijetili da litij-ionska baterija još uvijek gori i predstavlja veliku opasnost. Osim požara, cilj je bio zaustaviti i otrovne plinove iz baterije.  U garaži je bio i hibridni automobil. Hyundai Tucson također je pretrpio štetu od požara. Kao mjeru predostrožnosti, vatrogasci su ga također pokrili protupožarnom dekom kako bi izbjegli moguće zapaljenje baterije. Oboje su ukrcani u kamione za vuču i u pratnji šerifa okruga Arapahoe odvezeni do odlagališta. Ostat će tamo dok se ne ohlade i dok se ne smanji opasnost od požara.

Protupožarna deka koju su vatrogasci koristili u Centennialu inovativna je metoda za gašenje požara električnih vozila. Tijekom požara koriste se velike količnine vode, a postoji i opasnost od onečišćenja okoliša zbog kemije iz baterije. Ponekad se zapaljeno električno vozilo potopi u vodu kako bi se osiguralo da se goruća baterija zapaljenog automobila ohladi.

Revolucionarna deka teška je 28 kilograma, a potrebno su četiri osobe da je stave na vozilo. Gasi vatru prekidanjem dovoda kisika iz baterija i raspršivanjem topline. Takve deke, koje se koriste kao sredstvo za suzbijanje i ublažavanje požara, mogu koštati između 3000 i 5000 dolara, ovisno o njihovoj veličini.

Na kraju, nema dokaza da će se električni automobili češće zapaliti od benzinaca i dizelaša. No požari se gase drugačijom taktikom i tehnologijom.