Mazda ubrzava razvoj Wankelovog motora: Spominje se alternativa električnim pogonima!

Japanska tvrtka osnovala je odjel koji će s radom započeti u veljači i koji će u potpunosti biti posvećen razvoju novih rotacijskih motora kao alternative elektromotorima

Zvuči čudno, benzinski motor i alternativa električnim motorima, ali Mazda očigledno ima ideju. Rotacijski motor, poznat i kao Wankelov motor, vrsta je motora s unutarnjim izgaranjem koji se odlikuje korištenjem rotora umjesto uobičajenih klipova i cilindara za pretvaranje toplinske energije u mehaničku energiju. Premda je nekoliko proizvođača koristilo ovu vrstu motora, Mazda je bila ta koja je posvetila najviše truda razvoju ove tehnologije, koja je temeljni dio njezine povijesti. Sa sve većim prihvaćanjem električnih vozila i potrebom za smanjenjem emisija, tvrtka traži novi način za iskorištavanje ove tehnologije.

Prije nekoliko dana, tijekom sajma automobila u Tokiju, izvršni direktor Mazde Masahiro Moro najavio je stvaranje novog odjela posvećenog razvoju rotacijskih motora koji će s radom započeti u veljači. Kroz svoju povijest, japanski je proizvođač ugradio rotacijske motore u nekoliko svojih najsportskijih modela, poput RX-7 i RX-8. Međutim, ovaj put je drugačije. Japanska marka sa sjedištem u Hirošimi nada se da će ovaj novi odjel pridonijeti smanjenju emisije ugljika u budućim modelima. Izvršni direktor izjavio je da će ovaj novi odjel napredovati u izazovima ere ugljične neutralnosti.

Moro je rekao da Mazda ima za cilj pomaknuti granice inženjeringa korištenjem širokog raspona tehničkih resursa. Poput Toyote, koja je izvršila značajna ulaganja u motore s unutarnjim sagorijevanjem na vodik, Mazda istražuje ekološke alternative električnim vozilima. Moro je priznao da svladavanje tehničkih izazova neće biti baš lako, ali je naglasio da je pronalaženje alternativnih rješenja za klimatsku krizu uvijek bio težak zadatak. Mazdin rotacijski motor vratio se u proizvodnju u lipnju 2023., nakon pauze od 11 godina. Smjestio se ispod haube MX-30 e-Skyactiv R-EV.

Od 1967. godine, kada je počela proizvodnja, Mazda je proizvela dva milijuna rotacijskih motora. Za proizvođača, pokretanje ovog novog odjela povijesna jeprekretnica, u vrijeme kada sve marke usmjeravaju svoje napore na razvoj električnih vozila. Moro uvjerava da je ova strategija namjerna. Moro je dodao da interes za električna vozila opada, pa njegova tvrtka istražuje alternativna rješenja za krizu mobilnosti.

Moguće je da će novi odjel razviti motore s vodikovim pogonom ili raditi na razvoju range extendera. Konkretni detalji o njegovoj funkciji tek trebaju biti otkriveni. Tvrtka istražuje opcije koje kombiniraju nasljeđe rotacijskih motora s modernijim tehnologijama.