Stotine tisuća građana EU-a navodno je nelegalno kažnjeno zbog vožnje u londonskoj zoni čistog zraka (Ulez). To bi mogla biti jedna od najvećih povreda podataka u povijesti EU-a. The Guardian javlja da je pet zemalja EU-a optužilo tvrtku Transport for London (TfL) da je nezakonito pribavila imena i adrese svojih građana kako bi izdala kazne, s više od 320.000 kazni. Neke od njih iznose više tisuća eura, te su poslane od 2021. godine. Od Brexita u Velikoj Britaniji je zabranjen automatski pristup osobnim podacima stanovnika Europske unije. Prometne vlasti u Belgiji, Španjolskoj, Njemačkoj i Nizozemskoj potvrdile su Guardianu da se podaci vozača ne mogu dijeliti s Velikom Britanijom radi narušavanja londonske zone ultraniskih emisija (Ulez) i tvrde da su podatke o vlasnicima vozila ilegalno pribavili agenti Euro Parking Collection, koji je od TfL-a ovlašten da to radi.
U Francuskoj je više od 100 vozača pokrenulo tužbu tvrdeći da su njihovi podaci dobiveni na prevaru, nizozemski vozači kamiona poduzimaju pravne radnje protiv TfL-a zbog kazni u iznosu od 6,5 milijuna funti za koje tvrde da su izdane nezakonito. Prema belgijskom zastupniku Michaelu Freilichu, koji je istražio problem u ime svojih birača, TfL tretira europske vozače kao krave muzare, koristeći nezakonito dobivene podatke za izdavanje neopravdanih kazni. Mnoge od kazni izrečene su vozačima koji su posjetili London u vozilima usklađenim s Ulez zahtjevima, a nisu bili svjesni da moraju biti registrirani kod TfL-ovog agenta za naplatu, Euro Parkinga, najmanje 10 dana prije posjeta.
Neregistriranje prema pravilima Uleza ne računa se kao prekršaj, ali su neki vozači ipak dobili kazne i to astronomske. Neki automobili s niskim emisijama krivo su klasificirani kao teška teretna dizelska vozila i kažnjeni prema pravilima zone niske emisije (Lez), koja nosi kazne do 2000 funti dnevno. Stotine vozača žalilo se da su kazne stigle tjednima nakon što su prošli rokovi popusta za brže plaćanje i rokovi za žalbe. Jedan francuski vozač kažnjen je s 25.000 funti zbog navodnog kršenja pravila Lez i Ulez, unatoč činjenici da je njegov minibus bio izuzet, odnosno mogao je ući u te zone.
Zemlje EU-a objašnjavaju da nacionalni zakoni dopuštaju Velikoj Britaniji pristup osobnim podacima samo za kaznena djela, a ne i prekršaje. Kršenje pravila Uleza je prekršaj. TfL je 2020. godine s tvrtkom Euro Parking sklopio petogodišnji ugovor za naplatu dugova od stranih vozača koji su prekršili pravila zona niske emisije štetnih plinova. Procjenjuje se da je tvrtka, koja je plaćena prema učinku, zaradila između 5 i 10 milijuna funti. Tvrtka je u vlasništvu američke grupe za transportnu tehnologiju Verra Mobility, koja je uvrštena na burzu Nasdaq, a vodi je bivši izvršni direktor Bank of America Merrill Lynch David Roberts. Neto prihod tvrtke iznosio je 205 milijuna dolara u drugom kvartalu 2023. U listopadu je belgijska vlada pokrenula kaznenu istragu nakon što je sudski ovršitelj optužen za nezakonito prosljeđivanje podataka o 20.000 vozača Euro Parkingu radi naplate prekršaja zbog navodnog nepoštovanja Uleza. Sudski ovršitelj suspendiran je 2022., a TfL je isprva tvrdio da od tada nikakvi belgijski podaci nisu podijeljeni s Euro Parkingom. Međutim, The Guradian je otkrio da je Belgijancima u proteklih 19 mjeseci izrečeno više od 17.400 novčanih kazni.
Prošle je godine istraga nizozemskog tijela za izdavanje prometnih dozvola za vozila (RDW) otkrila da su osobni podaci 55.000 građana dobiveni putem agencije NCP u Italiji. Njemačka agencija za promet KBA tvrdila je da je talijanski NCP korišten za dobivanje informacija iz njihove baze podataka. Španjolski Odjel za promet rekao je Guardianu da Velikoj Britanij nije dopušten pristup podacima o vozačima zbog provedbi naplate kazni kršenja Uleza. Euro Parking je poslao više od 25.600 kazni španjolskim vozačima od 2021. godine.
U Francuskoj su 102 vozača pokrenula tužbu tvrdeći da su njihovi podaci dobiveni na prevaru. Romain Binelli, iz odvjetničke tvrtke Woog & Associés, koji zastupa stranke u parnici, rekao je:
– Pitanje je tko je mogao pristupiti informacijama. Ili su Euro Parking i TfL zadržali pristup bazi vozila, koji je trebao biti ugašen nakon Brexita ili plaćaju nekome da dobije podatke. Vozači dobivaju pisma s 10 ili više kazni s monstruoznim iznosima, često daleko nakon krajnjeg roka za njihovo osporavanje.
Britanci se sad boje da će ovakav pristup kažnjavanju vozača dramatično utjecati na turističku atraktivnost države i Londona.