Naravno, baterije u automobilima su mnogo veće, ali nećemo o dimenzijama. Električni automobili imaju inteligentno upravljanje baterijama. Ono mjeri temperaturu i napon svake pojedine ćelije u bateriji. To osigurava da se neće pregrijati ili pothladiti te zbog toga izgubiti performanse. Po tome se električni automobili razlikuju od pametnih telefona čije baterije traju dvije do tri godine pa naglo gube kapacitet, toliko da ćete hodati s mobitelom i punjačem kao rašljar sa svojim rekvizitom.
Dvije su glavne vrste električnih automobilskih baterija koje se danas često koriste: litij-ionska baterija koju koristi većina proizvođača električnih vozila i nikal-metal hidridna, koju ćemo pronaću u hibridima.
Kemijska ispuna nije toliko različita od baterija u vašem mobitelu. Većina modernih pametnih telefona koristi litij-ionske baterije za brzo punjenje. No, kod mobitela nema menadžmenta baterije i zbog toga te baterije kraće traju.
Toplinsko upravljanje baterijskim sustavima u električnim vozilima presudno je za održavanje kapaciteta skladištenja energije, dometa vožnje, dugotrajnosti stanica i sigurnosti sustava. Sustav toplinskog upravljanja baterijama kombinacija je termoelektričnog hlađenja, hlađenja zrakom i tekućeg hlađenja. Tekuća rashladna tekućina ima neizravni kontakt s baterijom i djeluje kao medij za uklanjanje topline koja nastaje iz baterije tijekom rada. Odvođenje topline potpomognuto zrakom izvodi se sa strane kondenzatora kućišta termoelektrične tekućine. Komplicirano? Proizvođači mobitela na moraju se umarati razmišljanjem o ovim tehnologijama. Uostalom, s njima bi vaš pametni telefon vjerojatno bio velik poput cigle…