Prvo su radnike mamili većim plaćama, a potom ih natjerali na rad u poslovnoj klimi koja njima ne odgovora pa su počeli masnovno prigovarati. Teško radno okruženje u Great Wall Motoru zadaje glavobolje rukovoditeljima u novom europskom sjedištu. Kineski proizvođač automobila lansira linije automobila Wey i Ora u Europi u pokušaju da se proširi izvan svog domaćeg tržišta.
Tvrtka, koja je otvorila urede u Münchenu prošle godine, agresivno mami menadžerske talente od rivala nudeći plaće koje su 30 do 50 posto više nego kod drugih njemačkih poslodavaca, rekao je jedan rukovoditelj tvrtke Frankfurter Allgemeine Zeitungu, pod uvjetom anonimnosti.
Münchensko sjedište sada ima 100 zaposlenika, čiji je posao povećati prodaju Great Walla na europskim tržištima, ali zadatak im otežavaju toksični radni uvjeti, rekli su FAZ-u sadašnji i bivši zaposlenici koji su htjeli ostati anonimni. Novozaposleni se žale na neuobičajeno oštru klimu u tvrtki, nedostatak poštovanja prema njihovoj stručnosti i dominaciju kineskog kadra.
Neki zaposlenici žalili su se sindikatu IG Metall u Münchenu, pogotovo na neopravdane otkaze. Šef europskog poslovanja Great Walla, Steffen Cost, rekao je novinama da je radno okruženje proizvođača automobila intenzivno jer je proizvođač uglavnom nepoznat izvan Kine.
– Uzbudljivo je, ali ne može se svatko s tim nositi – rekao je.
Cost je također rekao da su opsežnije radne obveze uobičajene u kineskim tvrtkama, što je dovelo do kulturoloških razlika. Čak se i u Kini stil upravljanja predsjednika Great Walla Wei Jianjuna smatra ekstremnim. Zaposlenici u Kini prolaze dva tjedna vojne obuke prije nego što se pridruže tvrtki, potom marširaju u jednoj koloni na svoja radna mjesta, u blagovaonicu i kada im smjene završe.