Kolika je razlika u stvarnoj potrošnji goriva u odnosu na službene podatke: Čak ni WLTP više nema smisla?!

S WLTP mjerenjima informacije o potrošnji automobila trebale su biti realnije, ali to se očigledno nije dogodilo

Službeni podaci o potrošnji vozila proizvođača automobila i stvarnost na cestama sve se više razlikuju. To je zaključak istraživačke organizacije International Council on Clean Transportation (ICCT) u studiji objavljenoj u srijedu. Dakle, 2022. godine automobili s motorima s unutarnjim sagorijevanjem registrirani u Njemačkoj trošili su 14 posto više benzina ili dizela po prijeđenom kilometru u realnim uvjetima nego što je navedeno u tvorničkim podacima (WLTP mjerenja) i, sukladno tome, emitirali su 14 posto više CO2 koji je štetan za klimu. Još 2018. razlika između službene i stvarne potrošnje bila je čak osjetno niža i iznosila je 8 posto.

S WLTP mjerenjima informacije o potrošnji automobila trebale su biti realnije, ali to se očigledno nije dogodilo. Zahtjevi Europske unije prema proizvođačima da smanje emisije CO2 očigledno ne postižu nikakve rezultate. Uz službene podatke o potrošnji koje je prikupila Europska agencija za okoliš, analiza se temelji na evidenciji potrošnje goriva koju bilježe vozači u svakodnevnoj vožnji putem portala spritmonitor.de. Zaprimljeni su podaci više od 160.000 vozila.

Marke s posebno visokim vrijednostima su Opel, Hyundai, Ford i Seat. Za Mercedes-Benz, VW, BMW i Audi stvarna potrošnja bila je bliža navedenoj. U starom NEDC testnom ciklusu trend je bio obrnut: Audi je trošio puno više od službenih brojki, a kod Opela i Hyundaija je razlika bila najmanja. Europska komisija sada je uspostavila vlastitu metodu za sprečavanje prijevara: od 2021. proizvođači moraju ugrađivati mjerne uređaje u nove automobile, koji automatski obavještavaju ovlaštena državna tijela o stvarnoj potrošnji. Međutim, podaci iz ovog nadzora vozila nisu javno dostupni, a mogu se smisleno analizirati tek s odgodom od nekoliko godina. Prvi privremeni status, koji je EU objavio u ožujku 2023., utvrdio je još veću razliku između službenih i stvarnih podataka ICCT-a i to od 22 posto, piše Der Spiegel.