Nove disk kočnice za automobile: Lakše su i imaju daleko bolji sustav hlađenja!

Koniče je dizajnirao inženjer NASA-e tijekom perioda kada je bio u karanteni zbog pandemije koronavirusa

Jonathan Lee, inženjer za strukturne materijale u NASA-inom Centru za svemirske letove Marshall u Huntsvilleu u Alabami, bio je u karanteni dijelom pandemije koronavirusa. Budući da nije imao što raditi, usredotočio se na automobilski kočioni sustav. Kada radite na sustavima koje se koriste u svemiru, vjerojatno imate ideju kako poboljšati i sustave koje korsitimo u svakodnevnom životu. Upravo tako je Lee razmišljao o dizajnu trenutnih kočionih sustava.

Lee je radio na dizajnu za hlađenje vrućih površina i (u tom procesu) eliminirao jedan disk iz svakog od četiri rotora. Nova postavka ima jedan disk s nizom malih kanala oko središnjeg čvorišta, za razliku od konvencionalnog rješenja s dva diska. Dok se okreću, oni uvlače zrak i usmjeravaju ga preko površine diska, gdje kočione pločice uspostavljaju kontakt. Zrak hladi rotor, kao i kočione pločice i čeljusti. Hlađenje je poboljšano za 30 posto, a smanjena je i masa kočnica.

Orbis Brakes usvojio je NASA-in dizajn kočionog sustava. Prvi u liniji proizvoda je NextWave za automobile visokih performansi. Stižu još dvije linije, LightWave i CarbonWave, potonje isključivo za električna vozila.